آیا ترزا می بعد از دومین شکست سنگین بر سر برگزیت استعفا می دهد؟

به گزارش مجله سرگرمی، مخالفت دوباره نمایندگان مجلس انگلیس با طرح دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) به سوالاتی درباره احتمال کناره گیری نخست وزیر انگلیس منجر شده است.

آیا ترزا می بعد از دومین شکست سنگین بر سر برگزیت استعفا می دهد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تنها 17 روز تا تاریخ مشخص شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) زمان باقی مانده قانونگذاران مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب یک بار دیگر توافق نخست وزیر ترزا می با اتحادیه اروپا درباره چگونگی این خروج را رد کردند.

مجلس عوام انگلیس، پیش از این، روز 25 دی ماه یکبار دیگر طرح دولت انگلیس را برای برگزیت رد نموده بود. رئیس کمیسیون اروپا دوشنبه شب هشدار داد در صورتی که توافق اصلاح شده جدید یک بار دیگر در مجلس انگلیس شکست بخورد، فرصت دیگری برای توافق وجود نخواهد داشت.

در شرایط عادی، در صورتی که مجلس دو بار سیاست های دولت را به این شکل رد بکند، نخست وزیر از سمتش استعفا می دهد؛ اما در برگزیت با پیچیدگی های خاصی که دارد، هیچ نشانه ای از اینکه با شرایطی عادی طرفیم، دیده نمی گردد.

ترزا می بعد از رأی گیری سه شنبه عمیقاً از بابت این شکست ابراز تأسف کرد، اما از قصد خود برای برگزاری رأی گیری بر سر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اطلاع داد. بنابراین، به نظر می رسد که او بعد از این دو شکست سنگین تصمیمی برای کناره گیری از قدرت ندارد.

حزب می هم نمی تواند او را وادار به استعفا کند: همین چند ماه پیش بود که ترزا می از هم حزبی های خودش رأی اعتماد گرفت و جایگاهش را به عنوان رهبر حزب محافظه کار تثبیت کرد. بنابراین، هم حزبی های او اکنون تا 12 ماه نمی توانند قدرت او را به چالش بکشند.

با وجود همه این ها، گزارش ها حاکی است بعضی از وزرای ارشد دولت او قصد دارند او را برای استعفا تحت فشار قرار دهند.

کریستوفر هوپ، خبرنگار دیلی تلگراف بعد از رأی گیری سه شنبه در توئیترش نوشت: یک نماینده محافظه کار مجلس انگلیس به من گفت همکارانش رایزنی با ترزا می برای کناره گیری و شروع مجدد مذاکرات برگزیت را آنالیز خواهند کرد.

بعضی دیگر از کارشناسان بر این باورند که حتی اگر ترزا می در سمتش باقی بماند، بهترین راه در وضع کنونی برگزاری انتخابات سراسری است. چارلز واکر، عضو ارشد حزب محافظه کار قبل از رأی گیری سه شنبه شب به بی بی سی گفت: اگر توافق مورد نظر امشب رأی میاورد، بایستی انتخابات سراسری برگزار گردد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر هم بعد از رأی گیری سه شنبه همین را گفت: شاید وقت آن است که انتخابات سراسری برگزار کنیم تا مردم تصمیم بگیرند دولتشان دست چه کسی باشد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15742

به "آیا ترزا می بعد از دومین شکست سنگین بر سر برگزیت استعفا می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ترزا می بعد از دومین شکست سنگین بر سر برگزیت استعفا می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید