اخطار هواشناسی درباره تداوم خطر بروز سیل تا چهارشنبه

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- سازمان هواشناسی در اخطاریه ای از تداوم بارش های شدید و سیل آسا، طغیان رودخانه ها و احتمال بروز خطر ناشی از سیلاب در استان های مختلف از عصر امروز تا 2 روز آینده (ششم و هفتم فروردین ماه) اطلاع داد.

اخطار هواشناسی درباره تداوم خطر بروز سیل تا چهارشنبه

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه ای به مسافران نوروزی هشدار داد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری نمایند و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش، سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور از بعدازظهر امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده می گردد.

عمده فعالیت این سامانه از چهارشنبه در شمال شرق و پاره ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

برای امروز (دوشنبه) رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم پیش بینی می گردد.

همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی و برفگیر استان های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز (استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان) رخ می دهد.

امروز بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی استان های گیلان، مازندران و گلستان گزارش شده است.

** سه شنبه (ششم فروردین)

سازمان هواشناسی برای فردا (سه شنبه) بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان را پیش بینی کرد.

بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران رخ می دهد.

همچنین در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز بارش برف و باران پیش بینی شده است.

** چهارشنبه (هفتم فروردین)

در اخطاریه سازمان هواشناسی، برای چهارشنبه (هفتم فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس دیده می گردد.

به هموطنان توصیه می گردد تا حد ممکن سفرهای خود را به تاخیر بیندازند و در صورت احتیاج به سفرهای ضروری، تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری نمایند.

سازمان هواشناسی همچنین به سازمان های مرتبط توصیه نموده است تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بیندیشند.

به گزارش خبرنگاران، بارش های ثبت شده از شروع سال آبی 98- 97 تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می دهد.

اقتصام*3061*1961*

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17257

به "اخطار هواشناسی درباره تداوم خطر بروز سیل تا چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار هواشناسی درباره تداوم خطر بروز سیل تا چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید