ارائه فرصت مطالعاتی آلمان به منتخبان کنگره التهاب سیستم عصبی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پروفسور علی گرجی در همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و فستیوال دانشجویی علوم اعصاب گفت: در این کنگره به شش نفر از دانشجویانی که بهترین گزارش و پوستر را ارایه کنند دوره های سه تا شش ماهه تحقیقاتی و آموزشی از طریق دانشگاه مونستر آلمان اختصاص می یابد.

ارائه فرصت مطالعاتی آلمان به منتخبان کنگره التهاب سیستم عصبی

رئیس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هیات ژوری که این افراد را انتخاب می کنند از متخصصین آلمانی و ایرانی هستند و بورسیه های دانشگاه مونستر علاوه بر هزینه بورسیه های دانشجویی (گرنت های تحقیقاتی) شامل ایاب و ذهاب مهمانان و اساتید، ویزای سخنرانان خارجی نیز است.

گرجی با بیان اینکه علوم اعصاب یکی از علوم استراتژیک در یک دهه اخیر به شمار می رود، گفت: این علم نه تنها در زمینه ارائه راهکارهای درمانی بیماران اعصاب تلاش می کند بلکه راهکارهایی نیز در حوزه های اقتصادی و اجتماعی نیز ارائه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از بیماری های علوم اعصاب درمان ندارند که با ارائه روش های نوین می توان این بیماری های را مهار و کنترل کرد که این امر نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی بیمار خواهد داشت.

رئیس همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و فستیوال دانشجویی علوم اعصاب خاطر نشان کرد: دپارتمان علوم اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده و تاکنون فعالیت های علمی و کلینیکی موثری در این مرکز به اجرا در آمده است.

گرجی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی التهاب سیستم عصبی گفت: این کنگره با همکاری دانشگاه های مونستر آلمان و بریتیش کلمبیا کانادا برگزار می شود و در این کنگره تلاش می شود جایگاه علمی علوم اعصاب ایران در منطقه و جهان ارتقاء یابد.

دومین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و دومین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب 28 تا 30 فروردین، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

همچنین تاکنون 350 مقاله در این کنگره در قالب سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد و بیش از 500 نفر از اساتید و دانشجویان از 40 دانشگاه علوم پزشکی کشور و خارج کشور در این کنگره حضور خواهند داشت.

دومین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی و دومین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب در محورهای التهاب عصبی و دژنراسیون عصبی، دمیلیناسیون، ترمیم و بازسازی، سلول بنیادی و تنظیم کننده سیستم ایمنی عصبی، التهاب عصبی در بیماری های عصبی، پاتوفیزیولوژی، مدیریت و درمان، مدل های حیوانی، تصویربرداری عصبی، مکانیسم های التهاب عصبی، التهاب عصبی و رفتار، التهاب عصبی در گستره زندگی، شیوه های نوین در التهاب عصبی، التهاب عصبی و توانبخشی و داروهای نوین ضد التهابی و سد خونی- مغزی برگزار می شود.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر التهاب سیستم عصب، مصاحبه در زمینه جدیدترین یافته های تحقیقاتی در مورد التهاب عصبی، یافتن روش های نوین و کاربردی جهت تحقیقات در زمینه التهاب عصبی،آشنایی با ارتباط بین التهاب عصبی و بیماری های حاد و مزمن، آشنایی با تاثیرات التهاب عصبی بر بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه و دست یافتن به جدیدترین روشهای درمانی جهت غلبه بر التهاب عصبی از جمله اهداف این همایش به شمار می رود.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54597

به "ارائه فرصت مطالعاتی آلمان به منتخبان کنگره التهاب سیستم عصبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه فرصت مطالعاتی آلمان به منتخبان کنگره التهاب سیستم عصبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید