اعلام جزئیات رای فیفا و دادگاه عالی ورزش علیه پرسپولیس و طارمی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، شهریور ماه 1396 بود که مهدی طارمی بعد از انتقال نصفه و نیمه به باشگاه ریزه اسپور و بازگشت به پرسپولیس، به صورت رسمی چهار ماه از حضور در میادین محروم شد. دو پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس هم به همین دلیل توسط فیفا بسته شد تا یکی از سنگین ترین احکام انضباطی فیفا در پرسپولیس اجرایی گردد.

اعلام جزئیات رای فیفا و دادگاه عالی ورزش علیه پرسپولیس و طارمی

در میانه راه پرونده شکایت ریزه اسپور و دفاعیات پرسپولیس، ملاقات دو رئیس جمهور ایران و ترکیه و وساطت حسن روحانی و رجب طیب اردوغان باعث شد تا ریزه اسپور از شکایتش صرفنظر کند و مبلغ جریمه درنظر گرفته شده برای طارمی و پرسپولیس را ببخشد اما فیفا بر سر رای بسته ماندن پنجره جابجایی پرسپولیس باقی ماند و این محرومیت اعمال شد.

دادگاه عالی ورزش (CAS) اخیراً گزارش کامل اتفاقات اتفاق افتاده بین پرسپولیس، ریزه اسپور و فیفا و تاریخ نامه نگاری های انجام شده را منتشر نموده است که این گزارش در ادامه می آید:

باشگاه قبلی بازیکن (پرسپولیس) خواست کارهای ITC این بازیکن انجام گردد. در نامه ای که در تاریخ 18 جولای 2018 نوشته و 20 جولای تحویل داده شد، بازیکن (مهدی طارمی) به مسئولان اطلاع داده است به خاطر شرایط نامساعد سیاسی در ترکیه نظرش را تغییر داده و قراردادی دو ساله با متهم (پرسپولیس) امضا نموده است. آغاز این اتفاق 19 جولای 2019 است.

22 جولای 2016، درخواست فسخ قرارداد با ریزه اسپور رد شد و به بازیکن اطلاع دادند تا دو روز دیگر در تمرینات ریزه اسپور باشد.

23 جولای 2016 اعلام شد که این بازیکن با پرسپولیس قرارداد امضا نموده و در استخدام این باشگاه است.

در تاریخ 1 سپتامبر 2016، مدعی (ریزه اسپور) به فیفا اعلام نمود که بازیکن قراردادش را به صورت ناعادلانه فسخ نموده است. مدعی، درخواست 2 میلیون یورو جریمه و همچنین اعمال محرومیت برای بازیکن را درخواست کرد.

31 آگوست 2017 فیفا ادعای باشگاه ترکیه ای را قبول کرد مبنی بر اینکه بازیکن هیچ مدرکی برای فسخ قرارداد ارائه نداده و مدارکی برای نا امنی موجود نبوده است و بازیکن بدون دلیل قرارداد با ریزه اسپور را رها نموده است. شرایط سیاسی ترکیه دوباره با ثبات شد و بازیکن باید برای این تیم بازی می کرد. فیفا تصمیم گرفت این بازیکن را به پرداخت 789 هزار و 500 یورو و همچنین محرومیت چهار ماهه محکوم کند.

فیفا بعداً متوجه شد که باشگاه پرسپولیس هم به صورت مشترک و جدی طبق ماده 17/2 فیفا در نقل و انتقال این بازیکن مسئولیت دارد. باشگاه در ارائه دلایل قانع نماینده برای بازگرداندن بازیکن ناکام ماند و طبق ماده 17/4 فیفا، از دو پنجره جابجاییی برای جذب بازیکن ملی و بین المللی محروم شد. بعد از آن هم هر ادعایی رد شد.

در تاریخ 22 سپتامبر 2017 پرسپولیس درخواست تجدید نظر را به دادگاه کاس داد.

11 اکتبر 2017، درخواست پرسپولیس برای دادخواهی مقابل مدعی رد شد.

17 اکتبر 2017 دادگاه عالی ورزش (کاس) فیفا را از نامه درخواست تجدیدنظرخواهی پرسپولیس آگاه کرد.

1 نوامبر 2017 فیفا اجازه رسیدگی به این پرونده را به دادگاه کاس داده است. هرچند معین شده است که فقط فیفا اجازه شکایت و اعمال قانون را دارد.

2 نوامبر 2017 متهم از دادگاه کاس خواسته است به فیفا دستور مداخله بدهد.

3 نوامبر 2017 دادگاه کاس به متهم گفته است افراد مسئول را در این رابطه معرفی کند ...

22 نوامبر 2017 متهم تجدیدنظرش را به علاوه مدارک و شواهدش ارائه نموده است.

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد از اینجا است که دخالت روسای جمهور ایران و ترکیه و کوشش برای منصرف کردن باشگاه ریزه اسپور خودش را در گزارش دادگاه عالی ورزش نشان می دهد:

باوجود دعوتی که شده بود، مدعی (ریزه اسپور) پاسخی به این تجدیدنظر نداد. با این وجود، چندین مکاتبه را به دادگاه کاس فرستاد که این را به وسیله توافقنامه حل و فصل طرف های شکایت داشته باشد.

14 دسامبر 2017 طرفین توافق کردند تا مسائل را با دو بند زیر حل و فصل نمایند:

a) متهم (پرسپولیس) باید تا 30 روز 50 هزار یورو برای جبران هزینه های حقوقی و هزینه های مربوط به پرونده پرداخت کند.

b) ریزه اسپور تایید می نماید که ادعایی مبنی برای غرامت از متهم (پرسپولیس) در قبال مبلغ 789 هزار و 500 یورو نداشته و نخواهد داشت.

23 فوریه 2018 ریزه اسپور به دادگاه کاس اعلام نمود که طرفین پرونده بر سر اختلافات خود و مبلغ 789 هزار و 500 یورو به توافق رسیدند.

26 مارچ 2018 پرسپولیس به دادگاه کاس اعلام نمود با باشگاه ریزه اسپور توافق انجام نموده است و همچنین شرح داد پرسپولیس این بازیکن (طارمی) را مجبور به فسخ قرارداد با ریزه اسپور ننموده است.

23 آپریل 2018 جلسه استماع در لوزان سوییس برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این مطلب، دلایل رای فیفا و دادگاه عالی ورزش علیه پرسپولیس آمده است که به بخشی از آن در زیر اشاره می گردد:

تیم رسیدگی فیفا (پنل) این قدرت را دارد که محرومیت های ورزشی را اعمال کند. اولین هدف این پنل این است که محرومیت ها را کم کند و به حداقل برساند. همچنین قدرت محرومیت های انضباطی را هم دارد؛ اگر خشونتی در کار باشد.

پرسپولیس از فیفا خواسته است پرونده بسته گردد و مسئولان فیفا اعلام نمودند در نامه تجدیدنظر متهم (پرسپولیس) اشاره ای به فیفا ننموده و به ریزه اسپور اشاره نموده است. اینطور به نظر می رسد تصمیم داشتند از ریزه اسپور شکایت نمایند در حالی که شرایط و مدارک لازم از ریزه اسپور را نداشتند.

یک طرف در شرایطی می تواند شکایت کند که حقوقش پایمال شده باشد یا منافعش به خطر افتاده باشد. نتیجه گیری پنل فیفا این بوده که متهم (پرسپولیس) قوانین را نقض نموده و برای همین محرومیت های ورزشی شامل حالش شده است. هیچ درخواست تجدیدنظری علیه تصمیم فیفا ارائه نشده است و به همین دلیل محرومیت ها پابرجا باقی ماند.

درخواست تجدیدنظر علیه محرومیت ورزشی باید مستقیماً علیه فیفا باشد چون فیفا است که این حق را دارد تا محرومیت را اعمال کند و باید از فیفا شکایت گردد. فیفا این موضوع را در نامه ای به تاریخ 1 نوامبر 2017 برای پرسپولیس فرستاده و پرسیده است که آیا شکایتی از فیفا دارد یا خیر. فیفا اعلام نموده معین کنید متهم ما هستیم یا ریزه اسپور یا کلاً توافقی برقرار شده است.

فیفا اعلام نمود هیچ تجدیدنظری به آنها نسبت داده نشده است و در نتیجه تحریم ها نمی تواند تعلیق گردد. اگر دو باشگاه با هم توافقی داشتند و با هم مذاکره ای داشتند، فیفا و کمیته انضباطی نمی تواند محرومیتی برای باشگاه ها در نظر بگیرد. محرومیت از جابجایی سر جایش مانده ولی محرومیت انضباطی برای پرسپولیس در نظر گرفته نشده است. هم به دلیل توافق دو باشگاه و هم اینکه به تصمیم فیفا اعتراضی نشده، محرومیت انضباطی برای پرسپولیس در نظر گرفته نشده است.

اعضای فیفا نتیجه گیری کردند درخواست تجدیدنظر باید نادیده گرفته گردد و در تاریخ 31 آگوست این رای تایید شده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32338

به "اعلام جزئیات رای فیفا و دادگاه عالی ورزش علیه پرسپولیس و طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات رای فیفا و دادگاه عالی ورزش علیه پرسپولیس و طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید