البسه زیبای کشورها، گردشگران را به سوی خود فرا می خواند

به گزارش مجله سرگرمی، تنها جاذبه ها را نمی توان در دیدنی های طبیعی و خوراک و غذا خلاصه کرد.

بعضی از کشورها در کنار بعضی از جاذبه های مرسوم بصری و چشایی، در ابعاد و جنبه های دیگر و با بعضی تولیدات خود، به جذب گردشگران می پردازند. یکی از این موارد پارچه های زیبای سنتی متعلق به کشورهای مختلف است. به طوری که گاهی بعضی پوشش ها طرفدارانی در سایر کشورها نیز پیدا می نماید که این امر تجارتی را میان دو کشور به وجود آورده و در این موارد، پارچه، لباس دوخته شده یا تکنولوژی نساجی، بافت یا دوخت آن لباس به کشورهای دیگر صادر می شود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

البسه زیبای کشورها، گردشگران را به سوی خود فرا می خواند

هند

آنچه مردم را از سراسر جهان به کشور هندوستان جذب می نماید پارچه های زیبا و طرح های پرطرفدار آنهاست. هند پارچه های باکیفیتی برای لباس مردان و زنان فراوری می نماید. تمایل هندی ها به جواهرات درخشان، در پیراهن ها و ساری های زیبای شان تجلی یافته است. آنها همچنین گلدوزی های خاص و منحصر به فردی دارند.

پاکستان

پاکستانی ها شیوه خاصی برای لباس پوشیدن دارند که با اینکه به سبک هندی ها شباهت هایی دارد اما از لحاظ و شیوه های مختلف خاص و انحصاری می باشد. پاکستانی ها همچنین به قالی های باکیفیت شان نیز معروف هستند. بافت پارچه های پاکستانی مانند هندی ها بسیار جالب و شگفت انگیز است. طراحان باهوش معمولا به این کشور سفر نموده و از پارچه های این کشور در طرح های خود استفاده می کنند.

مراکش

مراکشی ها فراوریکننده بهترین و گران قیمت ترین پارچه های جهانی مد هستند. بنابر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، پارچه های مراکشی به گونه ای هستند که افراد را در برابر غبار بیابان محافظت می کنند. در گذشته، مراکش در زمینه پارچه و وسایل دوخت و دوز بسیار شناخته شده بود و مردم زیادی برای تهیه پارچه های مراکشی به این کشور سفر می کردند. گرچه امروز همانند گذشته نیست، اما مراکش هنوز هم در زمینه پارچه های عالی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

همچنین مراکشی ها دارای یکی از بهترین انواع چرم های جهان بوده و در فراوری کفش و صندل نیز شهرت دارند.

مالزی

مالایی ها نیز همانند دیگر کشورهای مشهور جهان در این حوزه، پارچه های خوب و باکیفیتی را فراوری نموده و طرح پارچه های شان در مقایسه با کشورهای دیگر، بسیار خاص و شگفت انگیز است.

بعضی طرح های این پارچه ها بسیار پیچیده بوده و نمی توان به راحتی از آنها کپی برداری کرد. البته این کشور بیشتر به کشت برنج معروف است، اما پارچه های شان نیز محصولاتی هستند که می توان در خصوص شان صحبت کرد. بافت این پارچه ها بسیار با کیفیت بوده و وقتی روی شان دست می کشید، حس خوبی میان انگشتان تان به وجود می آید. در مناسبت های مختلف از طرح های متنوع این پارچه ها استفاده می گردد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42127

به "البسه زیبای کشورها، گردشگران را به سوی خود فرا می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البسه زیبای کشورها، گردشگران را به سوی خود فرا می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید