الجوف؛ کلید پنج استان حیاتی یمن

به گزارش مجله سرگرمی، یک روزنامه عربی در گزارشی پیرامون اهمیت آزادسازی استان الجوف در مرکز یمن به دست ارتش و کمیته های مردمی نوشت، الجوف کلید پنج استان حیاتی در یمن به شمار می رود.

الجوف؛ کلید پنج استان حیاتی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیست و هشتم اسفندماه ماه 1398 (دیروز) از آزادسازی کامل استان الجوف در عملیات معروف به فامکن منهم اطلاع داد که دستاوری عظیم برای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی پنج سال مقابله با حمله ائتلاف سعودی به شمار می رود.

روزنامه العربی الجدید در گزارشی در همین باره نوشت، علیرغم آنکه الجوف در مقابله با دیگر استان های نزدیک به آن استان فقیری است اما این استان از ثقل راهبردی برخوردار است.

طبق این گزارش، طرفی که بر الجوف مسلط باشد کنترل نبرد کنونی در یمن بویژه در پنج استان حیاتی یعنی استان عمران در غرب الجوف، صنعاء در جنوب غرب الجوف، مأرب در جنوب الجوف، حضرموت در شرق الجوف و صعده در شمال الجوف را در دست دارد. اما در شمال شرقی آن نیز منابع نفت عربستان سعودی در الربع الخالی وجود دارند.

در ادامه این گزارش آمده، الجوف مهم ترین منطقه ای است که ارتش و کمیته های مردمی یمن طی پنج سال اخیر پیروز شده کنترل آن را به دست گیرد.

العربی الجدید اضافه نمود، همزمان با آزدسازی الجوف، ارتش یمن از سه محور به سمت استان مـأرب نیز رفته و هدف اصلی آن اردگاه نظامی کوفل در شهر صراوح به عنوان اولین سپر دفاعی نیروهای ائتلاف سعودی است.

در این گزارش آمده است، الجوف مرزهای طولانی با عربستان سعودی دارد و احتمال همین موضوع در نهایت باعث می گردد ریاض به رایزنی های صلح با صنعاء روی آورد تا چاه نفتی الشیبه در الربع الخالی را از حملات موشکی یا پهپادی دور نگه دارد.

از سوی دیگر، سه شنبه هفته جاری بسیاری از رسانه های یمنی اعلام کردند، ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل اردوگاه کَوفَل عظیمترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در مأرب واقع در صراوح (که حدود ده کیلومتر از مأرب فاصله دارد) را در دست گرفته است اگرچه خودِ ارتش یمن رسما چیزی در این باره اعلام نکرد و خبرها ضد و نقیض است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله و سخنگوی کمیته مصالحه در دولت نجات ملی یمن از فریب خوردگان در مأرب خواست هر چه زودتر به آغوش وطن بازگردند و به آنها اطمینان داد جان و مالشان در امان است (جزئیات بیشتر).

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78109

به "الجوف؛ کلید پنج استان حیاتی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجوف؛ کلید پنج استان حیاتی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید