الحاق بودجه ای آدینه مسجد به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از الحاق بودجه ای آدینه مسجد به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی با تصویب سازمان میراث فرهنگی اطلاع داد.

الحاق بودجه ای آدینه مسجد به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 21 مهر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: الحاق بودجه ای آدینه مسجد منجر به تعریف ردیف اعتباری از محل اعتبارات ملی به این بنای بزرگ تاریخی می گردد.

او اضافه نمود: علاوه بر این عملیات مرمت به وسیله کارشناسان فنی نظارت شده و منجر به ساماندهی هر چه مطلوب تر آن خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: عملیات مرمت آدینه مسجد اثر تاریخی دوره سلجوقی بعد از شش سال رکود شروع شده است و تاکنون مرمت اضطراری اجرا شده بود.

فلاحی توضیح داد: عملیات شیب بندی، قیرگونی پشت بام، پاکسازی نخاله های ساختمانی در محوطه، پاکسازی محوطه کارگاهی، تکمیل غلام گرد ها و اجرای گوشه ها نیز از اقداماتی بوده که در ماه های اخیر اجرا شده است.

او پوشش گنبد بنا را از جمله برنامه های در دست اجرا در این بنا برشمرد و گفت: اجرای گنبد با سه ماده چوب، آجر و شیشه به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده که با تایید شورای فنی تهران سال جاری پوشش گنبد اثر تاریخی مسجد عتیق را اجرا خواهیم کرد تا این اقدام زمینه ساز کاهش آسیب بصری به این بنا گردد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42959

به "الحاق بودجه ای آدینه مسجد به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاق بودجه ای آدینه مسجد به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید