انتقاد وزارت خارجه روسیه از دروغ های تکراری غربی ها

به گزارش مجله سرگرمی، روسیه از تکرار دروغ های انگلیس توسط آمریکا، فرانسه، آلمان و کانادا درباره نقش مسکو در حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس سابق روس در خاک انگلیس ابراز تاسف کرد.

انتقاد وزارت خارجه روسیه از دروغ های تکراری غربی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه روز آدینه با انتشار بیانیه ای از اینکه فرانسه، آلمان، آمریکا و کانادا دروغ های انگلیس را درباره حمله چند ماه پیش با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال تکرار نموده اند، ابراز تاسف کرد.

پس از اینکه پلیس انگلیس بار دیگر بر نقش داشتن روس ها در کوشش برای ترور عامل اطلاعاتی پیشین روس و دخترش در نزدیکی لندن اصرار ورزید، کشورهای ایالات متحده، فرانسه، آلمان و کانادا با انتشار بیانیه ای مشترک در روز پنج شنبه، از نتیجه گیری های ادعایی ارائه شده از سوی مقامات لندن حمایت کردند.

سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به همراه دخترش که در انگلستان زندگی می کردند، اسفند ماه سال گذشته در یک مرکز خرید در شهر سلیزبری در 140کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. انگلیس مدعی است که آن ها توسط سم اعصاب نوویچوک که در روسیه فراوری می گردد مسموم شده اند.

اسکریپال در گذشته جاسوس انگلستان هم بوده و در سال 2010 میلادی در یک تبادل جاسوس بین آمریکا و روسیه آزاد شد و به بریتانیا نقل مکان کرد. در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله نموده بود.

مسکو بارها اتهامات مطرح شده علیه روسیه مبنی بر دست داشتن در حمله با گاز اعصاب در شهر سلیزبری انگلیس را رد نموده و هرگونه ارتباط با این حمله را بی اساس و مردود خوانده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36408

به "انتقاد وزارت خارجه روسیه از دروغ های تکراری غربی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزارت خارجه روسیه از دروغ های تکراری غربی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید