انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان برای همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی فارس و کشور، خواستار تشکیل کمیته ای اجرایی برای پیگیری تفاهم نامه منعقد شده بین این دو نهاد شد و گفت: امید است با تشکیل این کمیته شاهد اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه منعقد شده باشیم.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی

به گزارش خبرنگاران، عنایت الله رحیمی صبح پنج شنبه دوم خرداد در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی کشور که با حضور ریاست این نهاد در محل استانداری فارس برگزار شد با اشاره به ظرفیت های موجود و قابل استفاده استان، اعلام نمود که جهاد دانشگاهی می تواند عملیاتی ترین و زود بازده ترین آنها را در کوتاه مدت ببینید و برنامه هایی را نیز برای میان مدت و بلندمدت طراحی کند.

وی بر تمرکز بر حوزه کشاورزی به عنوان برنامه ای کوتاه مدت که پاسخ مثبتی دارد هم اشاره و مطرح نمود: نیاز امروز ما ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی های سرزمینی است که فعالیت های جهاد دانشگاهی در این حوزه می تواند پاسخگو باشد.

استاندار فارس خواستار ارائه طرح نهایی و عملیاتی جهاد دانشگاهی در حوزه گل محمدی و گیاهان دارویی معطر شد و اضافه کرد: در این طرح باید انتظار طرفین معین شود تا در یک برنامه زمانبندی شده معین، کار را پیش ببریم.

رحیمی همچنین در بخشی از سخنانش به توانمندی های فارس در زمینه پزشکی به عنوان استانی مطرح در کشور و دنیا اشاره و با بیان اینکه فارس رتبه اول پیوند کبد دنیا در سال 97 را به خود اختصاص داد، گفت: با توجه قابلیت های جهاد دانشگاهی در زمینه های ناباروری، سرطان، سلول درمانی، زخم و …فارس نیز می تواند در این بخش ها، پشتیبان حوزه درمانی جنوب کشور با همکاری این دو مجموعه باشد.

وی همچنین با بیان اینکه فارس در حوزه های فنی و مهندسی، فعالیت های گسترده ای از نفت و گاز و پتروشیمی را بر عهده دارد که در زمینه علمی و عملیاتی اثر گذار است، به ظرفیت های استان فارس در صنایع معدنی اشاره و با بیان اینکه فارس استان دوم این حوزه در سنگ های تزئینی و استان اول خاک نسوز کشور محسوب می شود، مطرح نمود: اخیراً در تفاهم نامه ای که با ایمیدرو به امضا رسیده مقرر شده فارس در ارائه راهکارهای معاون کشف شده و غنی سازی آنها همکاری کند که قطعاً در این زمینه به دانش فنی نیازمندیم.

استاندار فارس ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز بیش از 5 اثر ثبت دنیای و سه هزار اثر ثبت شده ملی داریم که اخیراً دو محور ساسانی و هخامنشی نیز به ثبت رسید.

رحیمی با تاکید بر این نکته که اشتغال و کارآفرینی را به شکل ویژه هم دنبال خواهیم کرد و هم در صورت وجود برنامه عملیاتی در این حوزه استقبال می شود، گفت: با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری در آینده ای نزدیک کارخانه نوآوری و پارک دیجیتال فارس راه اندازی خواهد شد.

وی خواستار ارائه طرح در زمینه های مهندسی و علوم پایه کاربردی به جهت تربیت هر دانشجو یک شاغل و کارآفرین شد و اظهار کرد که در اشتغال خانگی نیز جا برای کار در استان فارس بسیار زیاد است. کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه کارگروه اشتغال استان در این زمینه می توانند به شرط داشتن برنامه عملیاتی، خدمات خوبی را ارائه کنند.

استاندار فارس همچنین با تشریح اجاقتصادی قابلیت های این استان در بحث گیاهان دارویی در دو بخش کشت و جمع آوری از گذشته های دور تاکنون، گفت: انواع گل های وحشی و پرورشی در باغ های استان موجود است که امکان کشت معین آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، در راستای برنامه توسعه استان فارس و نظر به ظرفیت های مدیریتی علمی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی موجود و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه علمی فرهنگی و دانش بنیان استان در راستای سند چشم انداز و به منظور بهره گیری از ظرفیت های مدیریت جهادی و تجارب علمی پژوهشی آموزشی فرهنگی جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاد دانشگاهی منعقد شد.

هدف این تفاهم نامه همکاری متقابل به منظور تسهیل در روند توسعه استان و بسترسازی مناسب برای تجاری سازی فناوری توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی و راهکارهای اجرایی آن با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های پژوهشی اجرایی آموزشی تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی است.

راه اندازی مرکز خدمات تخصصی تولید و تکثیر گیاهان دارویی و تولید فراورده های دارویی گیاهان معطر با همکاری و مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، راه اندازی کلینیک های خدمات نوین تخصصی پزشکی مورد نیاز استان به ویژه در زمینه های ناباروری ترمیم زخم و سرطان با مشارکت و همکاری پژوهشگاه های رویان ابن سینا و پژوهشکده معتمد و راه اندازی پژوهشکده سلامت خانواده در راستای حل مسائل و معضلات خانواده و آسیب های اجتماعی از زمینه های همکاری مشترک در این تفاهم نامه ذکر شده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24971

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید