بریتانیا: مذاکرات برگزیت در مرحله حساسی قرار گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، مقام های رسمی بریتانیا بر این باورند که مذاکرات درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا در مرحله حساسی قرار گرفته است.

بریتانیا: مذاکرات برگزیت در مرحله حساسی قرار گرفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکره کنندگان برگزیت دولت انگلیس روز سه شنبه از بروکسل بازگشتند و وعده داده اند تا به توافق مناسبی با مقام های اتحادیه اروپا دست یابند.

مذاکره کنندگان برگزیت دولت انگلیس به دنبال جلب حمایت اتحادیه اروپا هستند تا بن بست در مذاکرات را از بین ببرند. انگلیس میخواهد اواخر ماه جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج گردد.

جفری کاکس دادستان کل و استفن بارکلی وزیر برگزیت انگلیس مذاکرات با میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا را شروع نموده اند.

بارنیه روز شنبه در این باره گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا ضمانت بیشتری را بدهد تا به تصویب نهایی توافق برگزیت یاری کند.

در حالی که اتحادیه اروپا و دولت ترزا می نخست وزیر انگلیس در ماه نوامبر به توافق اولیه ای درباره برگزیت دست یافتند ولی مجلس انگلیس با این توافق مخالفت نموده است.

بارنیه به رهبران اروپایی پیشنهاد داده است تا برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک تاخیر موقت و فنی را در نظر بگیرند تا مجلس انگلیس فرصت بیشتری برای دستیابی به یک توافق نهایی داشته باشد.

اظهارات بارنیه امیدهای تازه ای را ایجاد نموده است تا شاید دو طرف بتوانند به یک راه حل نهایی دست یابند. مساله مرز ایرلند به یکی از پیچیده ترین و مشکل ترین مسائل برای دستیابی به توافق نهایی برگزیت تبدیل شده است.

سخنگوی ترزا می نیز در این باره گفت: دو طرف اکنون به یک مرحله حساس از این مذاکرات رسیده اند.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: دولت لندن نشانه های مثبت و منطقی را از مقام های اروپایی دریافت نموده است و من بر این باورم که می توانیم این توافق را در مجلس به تصویب برسانیم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14746

به "بریتانیا: مذاکرات برگزیت در مرحله حساسی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا: مذاکرات برگزیت در مرحله حساسی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید