تداوم تحول در موزه هفت تپه در گرو حمایت های اقتصادی است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه، از تداوم برنامه بهسازی در موزۀ هفت تپه، پس از دریافت گواهی موزۀ برتر سال ایران اطلاع داد و آن را منوط به حمایت های اقتصادی و معنوی دانست.

تداوم تحول در موزه هفت تپه در گرو حمایت های اقتصادی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عاطفه رشنویی امروز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه 98 با بیان این که موزه موسسه ای دائمی و بدون اهداف مادی است که درب های آن به روی همه باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید اضافه کرد: بر همین اساس کار بهسازی موزۀ هفت تپه در دو حوزۀ فرم و محتوا با دریافت عنوان موزۀ برتر به انتها نمی رسد و ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه تأکید کرد: موزۀ هفت تپه در شروع راه استانداردسازی است و نیاز به حمایت اقتصادی و معنوی دارد و قطعاً اگر حامیان آن به وعده های خود عمل نمایند، این موزه نقش مهم خود را در بازشناسی تاریخ مغفول ایلامیان ایفا خواهد نمود.

او ادامه داد: این موزه با همت همۀ کارشناسان و کارکنان پایگاه و همچنین همراهی معنوی مردمی و سازمان های مردم نهاد در دو شاخص اعمال استانداردهای فنی و توسعۀ فیزیکی و همچنین آموزش به برترین موزۀ دولتی در مقیاس کوچک تبدیل شده است اما تنها با حمایت اقتصادی نهادهای دارای مسوولیت مدنی است که به صندلی واقعی خود به عنوان قطب علمی پژوهش در حوزۀ دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی تر خوزستان خواهد رسید.

رشنویی یادآور شد: آنچه اهمیت موزۀ هفت تپه را دوچندان می نماید، این است که این موزه برای نگهداری و نمایش آثار یافته شده در کاوش های محوطۀ باستانی هفت تپه تأسیس شده و اکنون علاوه بر آثار چغازنبیل و هفت تپه، میزبان آثار کاوش شدۀ بسیاری از پیش از تاریخ تا دورۀ اسلامی است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24710

به "تداوم تحول در موزه هفت تپه در گرو حمایت های اقتصادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تحول در موزه هفت تپه در گرو حمایت های اقتصادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید