توزیع 14 هزار تن علوفه خشک میان عشایر استان ایلام

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علی سلیمی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: توزیع این مقدار علوفه در میان عشایر در تاریخ استان ایلام بی سابقه بوده است.

توزیع 14 هزار تن علوفه خشک میان عشایر استان ایلام

وی اضافه نمود: تامین آرد عشایر نیز از 320 هزار تن سال 92 به 530 هزار تن افزایش یافته است.

مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید نمود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید بخشی از مالیات بر ارزش اضافه نموده به عشایر اختصاص پیدا کند و در همین راستا طی امسال 745 میلیون تومان از این محل برای تامین نیازهای عشایر جذب شد.

سلیمی اضافه نمود: بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد طی امسال و پارسال به عشایر استان واگذار شد که این مقدار برای تامین نهاده های دامی، تکمیل زنجیره فراوری گوشت قرمز و پرواربندی به وسیله سامانه کارا و از محل ماده 10 و 12 بحران و اشتغال پایدار بند ب بوده است.

وی یکی از دغدغه های مهم در خصوص عشایر را فروش دام مازاد برشمرد و اضافه نمود: سالانه میزان دام مازاد عشایر 230 هزار راس دام با میانگین ارزش ریالی 15 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور عشایری ایلام مرمت و بهسازی 2 هزار و 200 کیلومتر راه عشایری، تامین یک هزار و 100 مترمکعب آب در فصل گرما و 720 مترمکعب در فصول سرد از خدمات ارائه گردیده به جامعه عشایری است.

سلیمی ابراز داشت: تشکل های تعاونی عشایری در حال حاضر تنها مرجع خرید دام مازاد عشایر هستند در حالیکه بخش دولتی به ویژه شرکت پشتیبانی امور دام گوشت و دام مازاد عشایر را همچون مرغ به صورت متناوب و نرخ تضمینی خریداری کند.

وی از راه اندازی بانک اطلاعاتی عشایر اطلاع داد و اضافه نمود: اطلاعات دامی، خانوار و جمعیت عشایر استان ایلام و شرایط زندگی آنها از جمله وضعیت بیمه، ایثارگری، تعداد دام و محل و میزان معیشت و درآمد در این بانک اطلاعاتی ثبت می گردد و این سامانه به سامانه های اطلاعاتی و آماری ثبت احوال و استانداری متصل است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4493

به "توزیع 14 هزار تن علوفه خشک میان عشایر استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 14 هزار تن علوفه خشک میان عشایر استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید