صندلی خاص دیاباته در میان تازه واردهای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مجله سرگرمی، شیخ دیاباته از نگاه سایت AFC یکی از 4 بازیکن مؤثر تازه وارد به لیگ قهرمانان آسیا محسوب می گردد.

صندلی خاص دیاباته در میان تازه واردهای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی با عنوان 4 قراردادی که باعث روشنی دیدارهای غرب لیگ قهرمانان شدند به معرفی بازیکنانی پرداخت که نمایش درخشانی در تیم های خود داشتند.

یوسف نیاکاته از تیم الوحده عربستان، کوجو لابا از العین امارات، یاسین براهیمی از الریان قطر و شیخ دیاباته از استقلال ایران 4 بازیکنی بودند که این فصل با حضور در لیگ قهرمانان آسیا به این رقابت ها اعتبار دیگری بخشیدند.

سایت AFC درباره ستاره الوحده نوشت: این مهاجم 27 ساله تمام دوران کار خود را در لیگ های پایین فرانسه و بلژیک گذرانده بود. هت تریک برابر اندرلخت او را معروف کرد و از زمانی که به الوحده پیوسته بازی های بسیار خوبی انجام داد تا جایی که مشتاقات زیادی برای تماشای بازی های او وجود دارند. 12 گلی که نیاکاته برای الوحده زده او را تبدیل به یکی از گلزنان برتر نموده و در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا می تواند درخشش بیشتری داشته باشد.

این سایت در لابا مهاجم العین نوشت: از زمان عزیمت آساموا ژیان اسطوره فوتبال غنا به شانگهای چین در سال 2015 ، العین کوشش نموده جایگزینی با کیفیت مشابه پیدا کند. چهار سال گذشت تا این ستاره از غرب قاره آفریقا و از کشور توکو به العین آمد. این مهاجم 27 ساله کوجو لابا نام دارد. او با زدن 8 گل تبدیل به یکی از غول های العین شده است. تمامی تیم ها باید مراقب این مهاجم زهردار باشند.

در ادامه این گزارش به یاسین براهیمی اشاره شده و در وصف او نوشته شده است: شاخص ترین بازیکنی که در میان ستارگان جدید توانسته ثابت کند از همه آماده تر است کسی جز یاسین براهیمی نیست. باورکردنی نبود که او در نقل و انتقالی آزاد از پورتو به الریان بیاید اما حالا او در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا به اندازه لازم درخشیده است. او که با 49 بازی ملی برای الجزایر و درخشش در جام جهانی 2014 برزیل معرف فوتبال دنیاست در 30 سالگی ستاره اول الریان است و تنها بغداد بونجاح و اکرم عفیف از السد در این فصل گل های بیشتری نسبت به او زده اند. براهیمی می تواند عامل رسیدن الریان به الدحیل صدرنشین گردد.

در بخش پایانی این مطلب نویسنده در خصوص شیخ دیاباته نوشت: تنها بازیکن در میان 4 بازیکن نامدار لیگ قهرمانان آسیا که پیش از حضور در استقلال تجربه بازی در فوتبال این قاره را داشت کسی جز شیخ دیاباته نیست. او به وسیله آموزشگاه معروف سلیف کیتا در اقتصادی فوتبالش را آغاز کرد و 18 ساله بود که بوردو پیوست و رد 120 بازی که در یک دهه انجام داد پیروز به زدن 50 گل شد. دیاباته در چند سال گذشته 5 باشگاه عوض نموده است. او با زدن 10 گل در 19 بازی این تیم را از سقوط نجات داد.

دیاباته بعد از یک آغاز آرام در استقلال، جایی که به مدت سه ماه پیروز به فتح دروازه ها نشد، با هت تریک در برابر تراکتور به سطح قبلی برگشت. او از آن موقع پیروز به زدن 5 گل دیگر شده و در 13 بازی نخست خود در استقلال 8 گل به ثمر رسانده است. اولین تجربه فوتبال دیاباته در آسیا باعث شد وی در پیروزی 3 بر صفر نماینده ایران بر حریف کویتی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 پایش به گلزنی در این مسابقات باز گردد. وی سپس در رجحان 5 بر صفر برابر الریان نقش ویژه ای داشت و یکی از عوامل صعود استقلال به مرحله گروهی شد.

انتهای پیغام/4048/

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81925

به "صندلی خاص دیاباته در میان تازه واردهای لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی خاص دیاباته در میان تازه واردهای لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید