حاشیه ها و ابهامات تمام نشدنی دربی 90؛ از بازی در وسط هفته و قانون 90 به 10 تا عدم استفاده از سکو های طبقه دوم!

به گزارش مجله سرگرمی، دربی نودم تهران در حالی قرار است در هفته چهارم لیگ برتر برگزار می گردد که ابهامات زیادی نحوه برگزاری این دیدار را تحت الشعاع خود قرار داده است.

حاشیه ها و ابهامات تمام نشدنی دربی 90؛ از بازی در وسط هفته و قانون 90 به 10 تا عدم استفاده از سکو های طبقه دوم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, از همان روزی که برنامه هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از سوی سازمان لیگ اعلام و تعیین شد که قرار است دیدار استقلال و پرسپولیس در یک روز غیرتعطیل برگزار گردد, حاشیه ها خیلی زودتر از موعد به سمت این بازی سنتی هجوم آوردند. در دربی رفت پایتخت استقلال میزبان است و به اینکه قرار است این دیدار در روز یکشنبه برگزار گردد, اعتراض دارد, چون عایدی بلیت فروشی این بازی برای تیم میزبان می ماند و استقلالی ها نگران این هستند که از این بازی در وسط هفته استقبال خوبی نگردد و سرشان بی کلاه بماند. بنابراین مدیران استقلال اعلام کردند که دیدار دور برگشت با میزبانی پرسپولیس نیز باید در وسط هفته برگزار گردد تا عدالت برقرار گردد، درخواستی که البته ابتدا با مخالفت سازمان لیگ روبه رو شد و در ادامه با اعلام برنامه کلی مسابقات و برگزاری دربی برگشت در روز پنجشنبه به طور کل رد شد.

جدا از این موضوع بحث دیگری که باعث تنش در فاصله کمتر از 10 روز تا شروع این بازی شده, بحث اجرای قانون 90 به 10 است که باید طرفداران تیم میزبان 90 درصد و تیم میهمان 10 درصد از سکو های استادیوم آزادی را پر نمایند، قانونی که چند دوره ای است در آستانه دربی مطرح می گردد، اما هیچ وقت اجرایی نشده است. این موضوع نیز حرف و حدیث های خاص خودش را دارد, به این جهت که طبق شواهد استقلالی ها نمی توانند در این مدت طرفداران شان را برای نشستن در 90 درصد سکو های استادیوم شناسایی نمایند و در آن سو هیچ سازوکاری برای جلوگیری از فروش بلیت به پرسپولیسی ها - بیشتر از 10 درصد سهمیه شان - وجود ندارد.

محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس در این باره این طور موضع گیری نموده که اجرای قانون 90 به 10 در بازی رفت دربی امکان پذیر نیست و بازی در روز یکشنبه طبق روال گذشته و با حضور طرفداران دو تیم به صورت 50-50 برگزار خواهد شد. او همچنین اعلام آمادگی نموده که باشگاهش توانایی بلیت فروشی با این قانون را در بازی برگشت دارد. با این اوصاف در این موضوع نیز باشگاه استقلال به عنوان میزبان دیدار رفت اعتراض دارد و معتقد است که دیدار برگشت باید در شرایطی کاملاً مشابه با بازی رفت انجام گردد.

اما موضوع اصلی و البته جدیدی که امروز به خیل حواشی پیش از دربی اضافه شده است, بحث عدم امکان استفاده از طبقه دوم استادیوم آزادی است که حسابی می تواند دربی نود را تحت الشعاع خود قرار دهد. مدیر پروژه گیت های الکترونیک استادیوم آزادی نسبت به این موضوع هشدار داده و هنوز هیچ مقام رسمی درباره این مسئله موضع گیری ننموده است. در صورتی که سکو های طبقه دوم استادیوم آزادی در دربی پیش رو قابل استفاده نگردد - با توجه به ظرفیت حدوداً 35 هزار نفره طبقه اول - باید انتظار یکی از کم تماشاگرترین دیدار های استقلال و پرسپولیس را داشته باشیم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45460

به "حاشیه ها و ابهامات تمام نشدنی دربی 90؛ از بازی در وسط هفته و قانون 90 به 10 تا عدم استفاده از سکو های طبقه دوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه ها و ابهامات تمام نشدنی دربی 90؛ از بازی در وسط هفته و قانون 90 به 10 تا عدم استفاده از سکو های طبقه دوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید