خبرنگاران رییس دانشگاه تربیت مدرس : در جذب بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری ضعیف هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، تهران -خبرنگاران -رییس دانشگاه تربیت مدرس، بهره گیری از سرمایه و بودجه بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری در کشور را یک اصل و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت در جذب بخش خصوصی و خیرین عقب هستیم.

خبرنگاران رییس دانشگاه تربیت مدرس : در جذب بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری ضعیف هستیم

محمدتقی احمدی روز دوشنبه در آئین رونمایی از طرح جامع پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سخنانی، اظهار کرد: زمان زیادی از فعال شدن پارک علم و فناوری دانشگاه می گذرد، اما طی سه سال اخیر فعالیت های بیشتری در جهت به فعل رساندن پتانسیل های پژوهشی دانشگاه در قالب پارک انجام شده اما هنوز راه درازی در پیش است.

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس از دانشمندان، استعدادهای پژوهشی و اعضای هیات علمی برجسته ای برخوردار است که بایستی از این پتانسیل استفاده بهتری صورت گیرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد:همچنین ما در مورد جذب بودجه بخش خصوصی و خیرین نسبت به استعداد پژوهشی دانشگاه عقب هستیم که امیدواریم از سوی رییس پارک علم و فناروی دانشگاه در این راستا نیز گام های مثبتی برداشته گردد.

احمدی با بیان اینکه، سایت اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس امروز در زمینی حدود 4 و نیم هکتار در دانشکده کشاورزی افتتاح می گردد، اظهار امیدواری کرد پارک علم و فناوری بتواند با شتاب بیشتری در راستا نوآوری و کارآفرینی گام بردارد.

رشد چشمگیر تعداد شرکت های مستقر در پارک

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به فعالیت های این پارک در طول سال های اخیر گفت: دانشگاه تربیت مدرس از نظر پژوهشی جز دانشگاه های سرآمد کشور است و طی چند سال اخیر تصمیم گرفته پا در عرصه فناوری گذاشته و اتفاقات خوبی در این سال ها اتفاق افتاده است.

مسعود ابراهیمی اضافه نمود: از نظر زیر ساخت در ابتدای سال 1394 حدود 300 متر فضا در اختیار پارک بود که در سال 1397 به 1500 مترمربع رسید و در سال 1399 با افتتاح ساختمان جدید مجموعه فضاهای دراختیار پارک به 10 هزار متر مربع خواهد رسید.

به گفته وی، تدوین برنامه راهبردی پارک، طرح جامع پردیس پژوهش، اصلاح اساسنامه پارک، به روز رسانی و تصویب آیین نامه های مربوط به پذیرش، ارزیابی و اعطای گرنت به واحدهای فناور و اصلاح جدی در حوزه ساختاری و پرسنلی پارک از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود فرایند کار پارک انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه، در بلوار پژوهش، چند مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه های مختلف وجود دارد و دسترسی های مناسبی به اتوبان کرج، فرودگاه مهرآباد و مترو دارد، اضافه نمود: به دلیل همه این مزیت ها، وزارت علوم تصمیم گرفته این محل را به شهرک علمی تحقیقاتی تهران تبدیل کند و دانشگاه تربیت مدرس نیز مصمم است به عنوان حامی طرح و با توجه به داشتن زیرساخت های لازم در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی همچنین از رشد چشمگیر تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، رشد برنامه های ترویجی و آموزشی پارک، استقرار مرکز مشاوره واحد های فناور و برگزاری نمایشگاه ها در حوزه های مختلف فناوری نسبت به سه سال گذشته خبرداد و گفت: ما در اکوسیستم دانشگاه تربیت مدرس تا قبل از سال 1397 شتاب دهنده ای نداشتیم و در حال حاضر 3 شتاب دهنده در اکوسیستم کسب و کار دانشگاه مستقر هستند که تا انتها سال 1399 به 5 شتاب دهنده خواهد رسید.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد:همچنین یاری به واحدهای فناور پارک در سال 1394 رقم 100 میلیون تومان بود که این عدد در سال 1398 به 40 میلیارد تومان افزایش یافت و پیش بینی ما برای انتها سال 1399 رقم 100 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برنامه های آینده پارک در سال 1399 توضیح داد: تصویب ناحیه نوآوری دانشگاه، مشخص تکلیف پردیس شهید بابایی، اتمام ساختمان نیمه کاره در دانشکده کشاورزی از جمله این برنامه هاست و ساختمان نیمه کاره دانشکده کشاورزی حدود 13 هزار متر مربع زیربنا دارد که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن می توانیم آن را به مرکز شتاب دهی حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل کنیم و با افتتاح ساختمان شماره یک که امروز صورت گرفت نیز این قسمت می تواند به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل گردد.

در مراسم امروز کلنگ احداث ساختمان یکی از شرکت های رشد یافته در پارک علم و فناوری دانشگاه که توانسته با موفقیت قرادادهای عظیم بین المللی را منعقد نماید به زمین زده شد.

آیین رونمایی از طرح جامع پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس روز دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، هیات رییسه و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75609

به "خبرنگاران رییس دانشگاه تربیت مدرس : در جذب بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری ضعیف هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه تربیت مدرس : در جذب بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری ضعیف هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید