خبرنگاران مجریان انتخابات قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور و همچنین ستادهای استانی، مجری انتخابات هستند و باید دو کلید واژه اصلی قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خبرنگاران مجریان انتخابات قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف در همایش فرمانداران جدیدالانتصاب ضمن مرور آخرین وضعیت کشور در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی اضافه نمود: یکی از مهم ترین وظایف و تکالیف فرمانداران تحلیل وضعیت سیاسی کشور است.

عرف با بیان اینکه سال 98 با غیرقانونی ترین و ظالمانه ترین فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران شروع شد، گفت: هدف اساسی ترامپ از خروج برجام، اعمال سیاست فشار حداکثری با هدف فشار شدید بر مردم و جامعه برای افزایش تنش های داخلی و نارضایتی علیه دولت و حکومت است.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به تأثیر سیاست خارجی بر سیاست داخلی و تاکید بر ضرورت آشنایی فرمانداران با منطق تحریم و مختصات جنگ مالی علیه ایران، گفت: هدف اساسی تحریم ها و سیاست فشار حداکثری، ابتدا تسخیر و تخریب زیرساخت های کشور و سپس افزایش نارضایتی ها، گسست ها و شنمایندگی های درونی کشور است تا با فشار مردم، نظام به درخواست های طرف مقابل تن دهد.

وی با بیان اینکه مذاکره تحمیلی و در شرایط فشار و تحریم بی معناست چرا که منطق مذاکره یعنی طرفین مذاکره در شرایطی برابر، متوازن و متعادل باشند، اضافه نمود: برای ایران، این شرایط متعادل، بازگشت به شرایط قبل از اردیبهشت 97 و چارچوب تعهدات برجامی است.

عرف اظهار کرد: راه چاره اصلی برای مواجهه سنجیده با این شرایط، مقاومت و مقابله در تمام سطوح است و باید اراده ها را محکم کرد که این امر هم با حداکثر هماهنگی، هم افزایی و همکاری مردم، دستگاه ها و دولت محقق می شود.

وی یادآور شد: همیشه زمانی که در داخل کشور انسجام و وحدت ایجاد می شود، دشمن از شروط و فشارهای خود عقب نشینی می نماید.

عرف تاکید نمود: باید به صراحت بگوییم که آمریکا با اعمال این تحریم های ظالمانه و اقدامات این چنینی خلاف قانون و خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت عمل نموده است این درحالی است که تاکنون براساس اختیاراتی که در برجام به طرفین داده شده، ایران حداقل اقدامات را انجام داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه اروپا باید تعهدات برجامی خود را به شکل کامل پیگیری و عملیاتی کند، گفت: پس از اتمام مهلت 60 روزه ای که به اروپا داده شده است، ایران باید به سراغ گام دوم اقدامات خود در چارچوب برجام برود.

وی اضافه نمود: موضوعی که به فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها باز می شود، کوشش برای حفظ انسجام، جلوگیری از ایجاد شکاف و چنددستگی و ترویج گفتمان مقاومت و ایستادگی است و فرمانداران باید در حوزه های مدیریت خود به خوبی عمل نمایند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن یادآوری این نکته که سال 98 سال انتخابات است و بار سنگین اجرایی و برگزاری آن در شهرستان ها بر عهده فرمانداران است، گفت: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور و همچنین ستادهای استانی، مجری انتخابات هستند و باید دو کلید واژه اصلی قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در تشریح همین موضوع تاکید نمود: قانونمندی و قانونمداری، بی طرفی و عدم جانبداری سیاسی، پرهیز از ایجاد هرگونه شائبه در امر برگزاری و اجرای انتخابات، حفظ استقلال وزارت کشور و عوامل اجرایی انتخابات در عین تعامل با نهادهای نظارتی از جمله مواردی است که از فرمانداران انتظار می رود به خوبی مورد توجه قرار دهند.

عرف اعلام نمود: نهایت کوشش در ستاد وزارت کشور در حال اجرا است که زمینه های لازم برای حضور برنامه محور و نه شخصیت محور احزاب سیاسی در انتخابات 98 فراهم شود.

وی ادامه داد: جلسات و نشست های متعددی با مشارکت ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان برای رسیدن به ادبیات و ذهنیت مشترک و تعامل در حال برگزاری و پیگیری است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انتظارات ستاد وزارت کشور از فرمانداران گفت: ملاک ارزیابی و سنجش عملکرد فرمانداران، رصد و آنالیز مسائل و رویدادهای سیاسی، همراهی و ارتباط مستمر با اداره کل سیاسی جهت گسترش ارتباطات با ستاد وزارت کشور، پیگیری جدی اجرای منشور گفت وگوی سیاسی به ویژه با تمرکز بر حمایت از احزاب شناسنامه دار سیاسی و خانه های احزاب، و هم چنین رصد مداوم و جلوگیری از اقدامات واگرایانه در بعضی شهرستان ها به ویژه در عرصه انتخابات است.

سیام **1751**9121

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27448

به "خبرنگاران مجریان انتخابات قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجریان انتخابات قانون مداری و بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید