دستمزد سال 99 برخلاف قانون کار مشخص شد

به گزارش مجله سرگرمی، خدایی گفت: دلیل مخالفت اعضای کارگری شورای عالی کار هم عمل نکردن به همین تکالیف ماده 41 قانون کار بوده است.

دستمزد سال 99 برخلاف قانون کار مشخص شد

علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار در مصاحبه با خبرنگار مالی گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران درباره مصوبه معین دستمزد شورای عالی کار گفت: اعضای کارگری شورای عالی کار با توجه به امضای نکردن مصوبه معین دستمزد، عدم رضایت خودشان را از ارقامی که تصویب شده را اعلام نموده اند.

وی اضافه کرد: شورای عالی کار طبق قانون اجازه ورود به مسائل خارج وظایف خودش را ندارد. ماده 167 قانون کار تکالیف قانونی شورای عالی را تعیین نموده که همان حوزه قانون کار است. در ماده 41 قانون کار وظیفه شورای عالی کار معین دستمزد برمبنای تورم اعلامی بانک مرکزی و هزینه های معیشت است و بقیه مسائل کشور در اختیار این شورا نیست. دلیل مخالفت اعضای کارگری شورای عالی کار هم عمل نکردن به همین تکالیف ماده 41 قانون کار بوده است.

خدایی درباره امضای 5 نفر از اعضای کارآفرمایی عضو شورای عالی کار گفت: وجود 5 امضا از اعضای کارفرمایی نیز طبق آیین نامه بوده که این افراد به عنوان مشاور آن اعضای کارفرمایی شورای عالی کار بوده اند اما تنها 3 نفر حق رای داشته اند.

این عضو شورای عالی کار خاطر نشان کرد: افراد عضو کانون عالی کارگری تنها معین نماینده اینکه در آینده چه رخ می دهد نیستند و کانون عالی کارگری و تشکل های عالی کارگری باید برای ادامه با یکدیگر راجع به اینکه چه تصمیمی می گیرند، مشورت نمایند تا به تصمیم واحدی برسند و در این رابطه به تصمیم واحدی نرسیده اند هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

لازم به ذکر است تا به امروز دو عضو از اعضای کانون عالی کارگری در مصاحبههایی از ادامه پیگیری احقاق حق کارگران از دیوان عدالت اداری و دستگاه قضایی سخن گفته اند.

انتهای پیغام/4141

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83205

به "دستمزد سال 99 برخلاف قانون کار مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد سال 99 برخلاف قانون کار مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید