دستورالعمل انجام مطالعات ژئوتکنیک در خراسان شمالی ابلاغ شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی از ابلاغ دستورالعمل انجام مطالعات ژئوتکنیک در این استان خبر داد و گفت: این دستور العمل از هشتم تیرماه اجرایی شده است.

دستورالعمل انجام مطالعات ژئوتکنیک در خراسان شمالی ابلاغ شد

علی اکبر رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: دستور العمل مطالعات ژئوتکنیک با هدف اجرایی کردن ضوابط مربوط به مبحث ششم و هفتم مقررات ملی ساختمان در انجام مطالعات ژئوتکنیک مورد نیاز در طراحی سازه های شهری که در حوزه شمول قانون نظام مهندسی است در هفت بند تهیه شده است.

وی با بیان اینکه نتایج حاصل از این مطالعات قابل استفاده برای طراحی سازه توسط مهندسان محاسب است، اضافه نمود: مهندسان محاسب با استفاده از نتایج آزمایشگاه مکانیک خاک مبادرت به طراحی سازه می کنند.

رمضانی ادامه داد: انجام مطالعات ژئوتکنیک و آزمایش ها می تواند در کاهش هزینه ها و نیز افزایش استحکام و طول عمر مفید ساختمان موثر باشد و علاوه بر آن بهره برداران از کیفیت کار اجرا شده اطمینان حاصل می کنند.

وی همچنین گفت: لزوم حفر گمانه شناسایی و انجام آزمایشهای آزمایشگاهی و میدانی مربوطه به منظور انجام مطالعات ژئوتکنیک، براساس اهمیت ساختمان، تعداد طبقات، سطح اشغال و زیربنای سازه به شرح ذیل معین می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: انجام مطالعات ژئوتکنیک برای سازه هایی دارای چهار سقف و بیشتر، همچنین ساختمان های چهار سقف و کمتر به شرط سطح اشغال بیش از 300 متر مربع، و یا زیربنای بیش از 800 متر مربع الزامی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی درباره مراحل اجرایی انجام مطالعات ژئوتکنیک گفت: پس از مراجعه مالک به شهرداری و دریافت دستور نقشه و نیز انتخاب دفتر مهندسی، کارفرما به آزمایشگاه مراجعه کرده و گزارش انجام مراحل مطالعات توسط آزمایشگاه به سازمان استان ارسال می شود.سپس این گزارش در کمیته ژئوتکنیک سازمان استان بررسی می شود.

الف

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86040

به "دستورالعمل انجام مطالعات ژئوتکنیک در خراسان شمالی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل انجام مطالعات ژئوتکنیک در خراسان شمالی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید