ملاقات سفیر ایران در بیشکک با وزیر کشاورزی قرقیزستان

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر ایران در بیشکک با وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی قرقیزستان ملاقات و بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید نمود.

ملاقات سفیر ایران در بیشکک با وزیر کشاورزی قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با ارکین بک چودویف وزیر کشاورزی، صنایع غذایی و احیای اراضی این کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات مسائل همکاری دوجانبه مورد گفت وگو نهاده شد.

در این ملاقات خرازی ضمن تاکید بر اراده مقامات عالی 2 کشور بر گسترش مناسبات دوجانبه، آمادگی طر ف های ایرانی و قرقیزی در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی تاکید نمود.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی مبادلات تجاری با قرقیزستان در سال 2019، اجرایی شدن بندهای مربوط به بخش کشاورزی سند دوازدهمین کمیسیون مشترک مالی و نیز همکاری با شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران را از جمله اقدامات موثر بر توسعه مناسبات در این زمینه ذکر کرد.

خرازی در ادامه تاکید نمود که با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا در جهان و نیز ایران از مقامات قرقیزی درخواست می گردد که ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، تدابیری اتخاذ نمایند تا این مسئله مبادلات تجاری بین 2 کشور را که بخشی از آنها هم در زمینه کشاورزی است، تحت تاثیر خود قرار ندهد.

در ادامه وزیر کشاورزی قرقیزستان هم ضمن تائید رشد مبادلات تجاری بین ایران و قرقیزستان به خصوص در زمینه کشاورزی گفت: ما آمادگی لازم در مورد امضای یادداشت تفاهم با وزارت جهاد کشاورزی ایران و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این کشور را داریم.

وی گفت: همکاری در زمینه پرورش آبزیان و همکاری در زمینه گلخانه از جمله اولویت های فعلی این وزارت خانه است که علاقمند هستیم با شرکت های ایرانی در این زمینه همکاری کنیم.

چودویف اضافه نمود: اقدامات قرقیزستان در زمینه بحث ویروس کرونا در جهت حفظ سلامت شهروندان قرقیزی است و ما نقطه نظرات شما در این جلسه را به مقامات مسئول در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیغام/.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74898

به "ملاقات سفیر ایران در بیشکک با وزیر کشاورزی قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر ایران در بیشکک با وزیر کشاورزی قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید