رشد کمی مقالات و تحصیلات تکمیلی باید در راستای برطرف احتیاج های کشور باشد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: رشد مقالات و دانشجویان در حوزه کمی در کشور های توسعه یافته بر اساس احتیاج های کشور است پس ما هم باید این شیوه را پیش گیریم.

رشد کمی مقالات و تحصیلات تکمیلی باید در راستای برطرف احتیاج های کشور باشد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی کشور در برنامه رادیویی گفت و گوی علمی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی 174 هزار دانشجو در کشور تحصیل می کردند و امروز این تعداد به 4 میلیون نفر رسیده اند، گفت: در کنار رشد کمی دانشجویان، افزایش اعضای هیئت علمی از پنج هزار به 95 هزار نفر یک کار بسیار عظیم محسوب می گردد و این به عنوان یک دستاورد عظیم است، همچنین در کنار این رشد، تعداد انتشارات علمی نیز رشد قابل توجهی داشته است و امروز بیش از 50 هزار مقاله در سال منتشر می کنیم.

محمدی ادامه داد: رشد علمی کشور فقط در سه حوزه ذکر شده و آن به صورت کمی نبوده است و اگر شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف راه، برق و گاز و فناوری در منطقه و جهان هستیم به دلیل پیشرفت های دانشگاهی است و این پیشرفت ها را هرگز پیش از انقلاب شاهد نبودیم و به همین جهت باید این دستاورد ها را قدر بدانیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تصریح بر اینکه رشد مقالات و دانشجویان در حوزه کمی در کشور های توسعه یافته بر اساس احتیاج های کشور است، گفت: بدون تردید رشد کمی در ایران نیز یک گام مثبت است، اما باید این رشد را جهت دهی کنیم تا احتیاج های کشور را برطرف کنیم.

وی تاکید نمود: در برطرف احتیاج های کشور بار اصلی بر دوش وزارت خانه های مرتبط با آموزش عالی یعنی وزارت علوم و بهداشت نیست و برای برطرف احتیاج های جامعه در حوزه های علمی و فناوری، وزارت دفاع، صنایع، نفت و جهاد کشاورزی نیز سهیم هستند و در واقع این وزارت خانه و دستگاه ها در فراوری پتنت و رشد علم و فناوری نقش بسیار بالایی دارند.

دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی کشور از نقش بخش خصوصی نیز گفت و اظهار کرد: در ده شرکت عظیم آمریکا در سال 2018، 42 هزار پتنت ثبت شده است که بیشتر آن ها نیز تجاری شده است و همه این شرکت ها خصوصی بوده اند، اما صد دانشگاه برتر آمریکا 6 هزار پتنت ثبت نموده اند که درصد تجاری سازی دانشگاه ها کمتر از شرکت های خصوصی بوده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75119

به "رشد کمی مقالات و تحصیلات تکمیلی باید در راستای برطرف احتیاج های کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد کمی مقالات و تحصیلات تکمیلی باید در راستای برطرف احتیاج های کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید