فرماندهان نظامی آمریکا هشدارهای ایران را جدی بگیرند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز پنجشنبه در گزارشی از واشنگتن، با اشاره به افزایش تنش لفظی میان تهران و واشنگتن، هشدار داد که فرماندان نظامی آمریکا باید هشدارهای ایران را جدی بگیرند.

فرماندهان نظامی آمریکا هشدارهای ایران را جدی بگیرند

ماتیو مابن درباره افزایش تنش و جنگ لفظی میان ایران و آمریکا گفت: در چند روز گذشته سران ایران و آمریکا به جنگ لفظی و تهدید متقابل ادامه دادند.

وی ادامه داد: شکی نیست که رویارویی نظامی ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس بسیار خطرناک است اما موضوع خطرناک تر از آنکه بازوی نظامی و قدرتمند ایران در جنگ های نیابتی اخیر تلقی می گردد، و می توان گفت که ایرانی ها ابزارهای تاثیر گذاری برای ضربه زدن به آمریکا و متحدانش دارند و این کار را در گذشته نیز نموده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 در واشنگتن گفت: اینجا در واشنگتن، مخالفان سیاسی دموکرات، تهدیدهای جنگ طلبانه دونالد ترامپ را صرفاً انتخاباتی ارزیابی می نمایند.

در همین ارتباط، لی هانسن رییس امنیت ملی و تاریخ بین المللی در شرکت حقوقی راید اسمتی نیز معتقد است بدون شک تحریم های اخیر رییس جمهوری آمریکا علیه ایران کاملان نمادین است زیرا این تحریم ها تأثیر گسترده و بیشتری نخواهد داشت.

وی گفت: هر چند که آمریکا مواد غذایی و دارو را از تحریم ها معاف نموده، اما به صورت عملی وارد کردن این محصولات به داخل ایران به خاطر محدودیت های بانکداری جهانی بسیار سخت است. نگرانی های بسیار درباره مجازات های قابل توجه و تحریم های فلج نماینده وجود دارد. بنابراین، حتی اگر آنها بتوانند این محصولات را وارد نمایند، انجام این کار بسیار سخت است.

هانسن با اشاره به تحریم های بانکی و تأثیر آن بر واردات اقلام دارویی و مواد غذایی در ایران، گفت: میان ایران و آمریکا تجارت زیادی وجود ندارد و اروپا نیز نتوانسته یاری زیادی به دور زدن تحریم ها به ایران انجام دهد. به همین علت است که با احتمال زیاد به زودی شاهد خروج کامل ایران از توافقنامه هسته ای سال 2015 خواهیم بود. اکنون سخت است که بگوییم راستا تا به کجا پیش خواهد رفت و نمی گردد گفت که اروپا، روس ها و چینی ها حمایت بیشتری برای ماندن ایران در راستا خواهند کرد یا خیر.

رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک تعدادی از مقامات ایران را تحریم کرد و به گفته وزیر خزانه داری این کشور، قرار است وزیر خارجه ایران نیز در این لیست قرار گیرد. اقدامی که تحلیلگران آن را به معنی بسته شدن راه مذاکرات تلقی کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز امروز در این باره گفت: کار امروز آمریکا، تحریم نیست بلکه کار ضد بشری است. فعالیت آمریکا علیه حقوق بشر است و تمام ملت ایران را تحت فشار قرار داده است.

روحانی اضافه کرد: کاری که این روزها آمریکا انجام می دهد به معنای عدم موفقیت حتمی آمریکا و شکست قطعی آنها است و من از لحاظ سیاسی هیچ تردیدی ندارم.

رییس جمهوری ایران ادامه داد: در هیأت حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می نمایند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می بینند که مردم روز به روز محکم تر و مقاوم تر و خلاقانه تر حرکت می نمایند.

روحانی، تحریم رهبر انقلاب اسلامی را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی مطرح نمود و گفت: اگر آمریکایی ها در مذاکره صادق هستند چرا همزمان وزیر خارجه را تحریم می نمایند.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29786

به "فرماندهان نظامی آمریکا هشدارهای ایران را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندهان نظامی آمریکا هشدارهای ایران را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید