فیلم ایرو (اینجا) در پکن اکران شد

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- در ادامه اکران فیلم های ایرانی در حاشیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن، عصر امروز جمعه فیلم ایرو (اینجا) ساخته هادی محقق در پایتخت چین نمایش داده شد.

فیلم ایرو (اینجا) در پکن اکران شد

به گزارش خبرنگاران پیش از این نیز فیلم های سینمایی تهران٬ شهر عشق ساخته علی جابر انصاری و آن سوی ابرها آخرین ساخته مجید مجیدی در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم پکن به نمایش در آمده بودند.

همزمان با نمایش با فیلم عوامل آن از جمله رضا محقق تهیه کننده؛ علی شاهیده مدیر فیلمبرداری؛ حسام خلوصی، عکاس و علی رضا کریم نژاد مدیر صدابرداری این اثر در میان تماشاگران حاضر شدند و به پرسش های آنان پاسخ دادند.

جشنواره بین المللی فیلم پکن از 24 تا 31 فروردین ماه با حضور مجید مجید به عنوان داور و دو فیلم ایرانی ایرو (اینجا) و تهران٬ شهر عشق در پکن برگزار می شود.

در مجموع 775 فیلم از 85 کشور و منطقه دنیا درخواست نامزدی جوایز تیان تان (کاخ آسمانی) این جشنواره را کرده اند که از میان آن ها، 15 فیلم از جمله فیلم های ایرو (اینجا) و تهران شهر عشق از ایران، زمین سرگردان از چین، بن برگشته است از آمریکا و آهنگساز تولید مشترک چین و قزاقستان به عنوان نامزد وارد بخش رقابتی جشنواره شده اند.

در مدت 9 روز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم پکن، حدود 500 فیلم چینی و خارجی هم در سینماهای شهر پکن اکران می شوند.

موضوع اصلی این جشنواره که برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است خانه و کشور است.

جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین المللی فیلم دنیا نیز به حساب می آید.

جشنواره بین المللی فیلم پکن از سال 2011 کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می شود.

سال گذشته، دو فیلم ایرانی تابستان داغ ساخته ابراهیم ایرج زاد و ملی و راه های نرفته اش به کارگردانی تهمینه میلانی در کنار دو فیلم چینی نامزد جایزه تیان تان بهترین فیلم جشنواره بین المللی پکن شدند.

**آساق**1904**

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20189

به "فیلم ایرو (اینجا) در پکن اکران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ایرو (اینجا) در پکن اکران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید