قطع درختان بلوط محور یاسوج- سی سخت

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز زیست محیطی محور در حال چهار خطه شدن یاسوج- سی سخت از محیط زیست و منابع طبیعی استان اخذ شده است.

قطع درختان بلوط محور یاسوج- سی سخت

عبدالمجید نژاد صفوی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مورد قطع درختان بلوط در محور در حال چهار چطه شدن یاسوج- سی سخت اضافه نمود: راستا در این منطقه طوری است که انبوه درخت و جنگل است و هر جای بخواهیم جاده بسازیم، طبیعی است که یکسری تخریب هایی داریم.

وی اظهارکرد: در برخی جاها سعی می کنیم با واریانت و تغییر نقشه ها و تغییر راستا کمترین تخریب را داشته باشیم اما در هر دو طرف راستا محوریاسوج- سی سخت انبوی از درختان بلوط است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون این تعریف را نموده که هر جا مجبور شویم درختان را قطع کنیم برای جاده سازی باید یکسری تمهیداتی اندیشیده گردد.

نژاد صفوی توضیح داد: طی صورت جلسه که با منابع طبیعی استان اجرا شده در مورد قطع درختان در این محور باید به ازای هر درخت سه نهال درخت کاشته گردد و پیمانکار باید این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: اینکه نهال ها در کجا و از چه نوع و رقمی باشند به صلاح دید منابع طبیعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: همه درختانی بلوط که در این محور قطع شده، از سوی منابع طبیعی شماره و پلاک گذاری شده و حتی قطر درختان نیز معین شده که صورت جلسه شده اند.

همچنین غلامحسین حکمتیان اصل، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: تعرض و چهار خطه کردن محور یاسوج- سی سخت دارای مجوز از منابع طبیعی است.

وی اضافه نمود: پروژه های ملی و عمومی با توجه به ضرورت مجوز داده می گردد اما خسارات وارده ناشی از تعریض جاده و چهر خطه کردن باید جبران گردد که راه و شهرسازی قول داده که جبران نمایند.

حکمتیان اصل اعلام کرد: مقرر شده که به ازای هر درخت بلوط سه نهال از گونه بلوط در همان منطقه کاشت گردد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استان باید به فکر توسعه و پیشرفت استان نیز باشیم و چهار خطه کردن این محور از نیازهای استان است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33333

به "قطع درختان بلوط محور یاسوج- سی سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع درختان بلوط محور یاسوج- سی سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید