لزوم حمایت از سرمایه گذاران به منظور توسعه اقتصاد گردشگری

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران به معنای واقعی کلمه فرش قرمز پهن کرد، گفت: سرمایه گذاران اگر اعتماد پیدا نمایند و بدانند که مدیران استانی از آنها حمایت می نمایند، آنگاه رونق مالی به وسیله توجه به موضوع گردشگری را شاهد خواهیم بود.

لزوم حمایت از سرمایه گذاران به منظور توسعه اقتصاد گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمدرضا خبار امروز شنبه 7 مهر در مراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری استان گفت: برای سرمایه گذار باید حرمت قائل بود، چرا که دیگر نمی توان کشور را با درآمدهای موجود از جمله فروش نفت اداره کرد و امروز باید به صنعت گردشگری به عنوان منبع درآمد نخست توجه گردد.

او همچنین با تاکید بر تشویق مردم بومی و روستائیان به منظور مشارکت در این امر و توسعه اقتصاد گردشگری در محل زندگی خود، اضافه کرد: مدیران به افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند اطمینان دهند که در کنار آنها و حامی آنها خواهند بود.

او توضیح داد: امروز با گسترش اینترنت و ظرفیت فضای مجازی این امکان را به تمام افراد در گوشه گوشه استان می دهد تا با اطلاع رسانی در جهت معرفی روستا و محل زندگی خود و با اندک امکانات از جمله غذاهای محلی و... گردشگرانی را از سراسر کشور به سمت خود جذب نمایند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر فعالیتی با اعتقاد استوار انجام گردد به انتها نیز خواهد رسید، تاکید نمود: خراسان شمالی با توجه به مواهب گوناگون و طبیعت بکری که دارد می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد.

خباز مطرح کرد: می توان با صنعت گردشگری در استان اشتغال ماندگار و ثابت ایجاد کرد چرا که این استان بر اساس برآوردی که شده است سالیانه 20 میلیون گردشگر سیاحتی و زیارتی عبوری دارد که با برنامه ریزی باید بتوانیم این استان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری برسانیم.

او گفت: در حال حاضر میانگین توقف مسافر در خراسان شمالی به مدت 2 ساعت بوده که آن نیز به این علت است که نتوانستیم امکانات و ظرفیت های گردشگری استان را به درستی به مردم دیگر استان ها و حتی خارج از کشور معرفی کنیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری از جمله اولویت های خراسان شمالی به منظور توسعه واقع شده است، گفت: ماندگاری مسافر از 2 ساعت در استان به 2 شبانه روز از اهداف ما در این زمینه است که باید در آینده به آن برسیم.

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: این امر نیز محقق نمی گردد مگر با اعتماد به بخش خصوصی و حمایت همه جانبه از آنان تا بتوانیم خراسان شمالی را آنگونه که شایسته است بشناسانیم و به وسیله صنعت گردشگری، اقتصاد خود را رونق ببخشیم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40362

به "لزوم حمایت از سرمایه گذاران به منظور توسعه اقتصاد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت از سرمایه گذاران به منظور توسعه اقتصاد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید