نظام فنی مرمت در کشور راه اندازی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل حفظ، احیا و مرمت بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی بر ضرورت راه اندازی نظام فنی و مهندسی مرمت در کشور تاکید نمود.

نظام فنی مرمت در کشور راه اندازی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، هادی احمدی صبح امروز پنجشنبه 6 تیر 98 در نشست سراسری معاونان میراث فرهنگی ادارات کل استان ها گفت: مانند نظام فنی ساختمان ضروری است این مجموعه شکل بگیرد تا تمام عملیات مرمت به صورت تخصصی، فنی و با رعایت ضوابط پیش برود.

او با بیان اینکه در حال حاضر سامانه پرونده الکترونیک مدیریت، حفاظت و احیا آثار تاریخی کشور تعریف شده است، اظهار کرد: تمامی اطلاعات آثار ثبت شده در این سامانه درج می گردد و توانسته بسیاری از عملیات را مکانیزه سازد.

مدیر کل حفظ احیا بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی اضافه نمود: در امسال چند اقدام شاخص در حوزه احیای بناها اجرا شده که از جمله ارائه فهرست بهای خدمات مرمتی است.

احمدی اظهار کرد: در فهرست بهای خدمات، برآورد هزینه ها مطرح شده و استفاده از فهرست بها برای تمامی ادارات استانی اجباری است.

در این جلسه معاون اداره کل حفظ احیا بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی معاونت میراث فرهنگی کشور از رونمایی از سامانه پرونده الکترونیک در هفته دولت اطلاع داد و گفت: در این سامانه اعتبار اختصاصی برای مرمت و احیای هر اثر تاریخی به صورت شفاف ارائه می گردد و همچنین تمام روند مرمت با عوامل آن قید می گردد تا به صورت معین بتوان اطلاعات جامعی از هر اثر در اختیار داشت.

محسن طوسی اظهار کرد: برای هر اثر در این سامانه پرونده الکترونیک تشکیل می گردد و ضروری است تمامی پرونده های یک اثر به صورت الکترونیکی بارگذاری گردد.

او اضافه نمود: بیش از 31هزار اثر تاریخی در کشور داریم که سالانه برای 2هزار اثر اعتبار برای مرمت اختصاص می یابد و در این سامانه معین می گردد که چه پروژه ای به چه میزان اعتبار دریافت نموده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38348

به "نظام فنی مرمت در کشور راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام فنی مرمت در کشور راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید