واکنش سفارت پرتغال در تهران به توقف صدور ویزا برای ایرانی ها ، وزارت خارجه پرتغال بیانیه ای جدید صادر کرد

به گزارش مجله سرگرمی، روند صدور ویزا پرتغال از فروردین ماه امسال تاکنون در سفارتخانه این کشور در تهران برای اتباع ایرانی متوقف است.

واکنش سفارت پرتغال در تهران به توقف صدور ویزا برای ایرانی ها ، وزارت خارجه پرتغال بیانیه ای جدید صادر کرد

خبرنگاران: اظهاراتی به نقل از آگوستو سیلوا سانتوز وزیر خارجه پرتغال شب گذشته منتشر شد با این مضمون که پرتغال موقتا صدور ویزا برای ایرانی ها را متوقف نموده است و عنوان شد که این تصمیم به خاطر مسائل امنیتی انجام شده است. البته وزیر خارجه پرتغال جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد و گفت جزئیات این تصمیم را به طور خصوصی با قانونگذاران کمیته پارلمانی در میان خواهد گذاشت.

وزارت خارجه پرتغال ساعاتی بعد در بیانیه ای اظهار داشت که درباره این موضوع برداشت اشتباهی انجام شده و دلایل امنیتی مربوط به شرایط کاری بخش کنسولی در تهران بوده که باید شناسایی و اصلاح گردد و زمانی که رفع شد این امکان به وجود خواهد آمد که عملیات آن در سریع ترین زمان ممکن از سر گرفته گردد.

در بیانیه وزارت خارجه پرتغال آمده است: تعلیق، اقدام احتیاطی است که توسط مقامات پرتغالی اتخاذ شده تا امنیت بخش کنسولی بهبود بخشیده گردد.

وزارت خارجه پرتغال در این بیانیه تاکید نموده است که این تصمیم ناشی از ارزیابی از شرایط امنیت عمومی در ایران یا هر جنبه دیگری از ماهیت سیاسی یا نهادی آن نیست.

سفارت پرتغال در تهران نیز با تأیید اینکه از فروردین تا الان هیچ تحولی در مورد صدور ویزا برای اتباع ایرانی صورت نگرفته به فارس گفته است که منتظر اعلام باشید.

ششم فروردین ماه امسال (1398) کنسولگری سفارت پرتغال در تهران در اطلاعیه ای از توقف همه امور مربوط به ویزا تا اطلاع ثانوی اطلاع داد و پس از آن هم وی اف اس گلوبال VFS ارائه دهندۀ خدمات برای درخواست ویزای پرتغال در ایران در سایت خود این خبر را اینگونه اظهار داشت: طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی سفارت پرتغال در تهران، درخواست ویزا فعلا متوقف شده و به محض دریافت اطلاعات جدید از سوی سفارت مبنی بر فعال شدن مجدد پروسه درخواست ویزا، به وسیله ارسال ایمیل شما را آگاه خواهیم کرد. همچنین خواهشمندیم تا اطلاع ثانوی به مرکز درخواست ویزا مراجعه نکنید.

البته این سفارتخانه هیچ گونه توضیحی در این خصوص ارائه نداد و بعضی شنیده های تأیید نشده حاکی از آن بود که در پی تیراندازی به یکی از کارمندان محلی سفارت مزبور این روند متوقف شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه 20 خرداد امسال در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این خصوص گفت: بعد از سوء قصدی که به یکی از کارمندان سفارتخانه صورت گرفت، با توجه به اینکه سفارت کوچکی دارند، مجبور شدند بخشی از خدمات کنسولی را متوقف نمایند. آخرین خبر از وضعیت این سفارتخانه را ندارم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: چمدان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32490

به "واکنش سفارت پرتغال در تهران به توقف صدور ویزا برای ایرانی ها ، وزارت خارجه پرتغال بیانیه ای جدید صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت پرتغال در تهران به توقف صدور ویزا برای ایرانی ها ، وزارت خارجه پرتغال بیانیه ای جدید صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید