واکنش ژاپن به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران

به گزارش مجله سرگرمی، ژاپن نسبت به تصمیم اخیر ترامپ در مورد عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران واکنش نشان داد.

واکنش ژاپن به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ژاپن تودی، وزیر صنعت و تجارت ژاپن امروز (سه شنبه) اظهار داشت که این کشور انتظار دارد تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت مشتریان نفتی ایران تاثیر محدودی به همراه داشته باشد.

هیروشیگه سکو، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت که دولت ژاپن پس از تصمیم آمریکا نیازی به استفاده از ذخایر داخلی نفت خود نمی بیند.

سکو بدون شرح بیشتر دراین مورد گفت: ما به دقت بازارهای بین المللی نفت را تحت نظر داشته و به گفتگو با شرکتهای ژاپنی فعال در زمینه واردات نفت ادامه می دهیم و در صورت لزوم اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

کاخ سفید روز دوشنبه طی بیانیه ای اظهار داشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران را تمدید نکند.

کاخ سفید در بیانیه خود تأکید نموده است: این تصمیم [عدم تمدید معافیت ها] با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

وزارت خارجه چین امروز دوشنبه و در واکنش به تصمیم واشنگتن برای لغو معافیت واردات نفت ایران از سوی مشتریان، با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: پکن همیشه با اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت نموده است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت: همکاری های دوجانبه پکن با تهران مطابق با قانون است.

از سوی دیگر وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اظهار داشت: دولت کره جنوبی در همه سطوح در حال مذاکره با ایالات متحده برای تمدید معافیت ها بوده است و کوشش های خود را در این زمینه تا ضرب الاجل دوم (12 اریبهشت ماه) ادامه می دهد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20544

به "واکنش ژاپن به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ژاپن به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید