وزیر ارتباطات: اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، توضیح داد: علما و مراجع به وسیله فضای مجازی با 500 میلیون نفر مخاطب در کل جهان در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وزیر ارتباطات: اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارم

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مسائلی که توسط مسئولان شهرستان رودبار مطرح شد، اظهار کرد: بعضی از مسائل زیرساختی است و باید برنامه ای برای حل آن وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از بعضی مدیران که منتظر حل مسائل از طرف دیگران هستند، اضافه کرد: بیشتر کارها با توان، نیرو و حرکت خود مدیران در شهرستان و استان انجام شدنی است.

آذری جهرمی به مشکل آب شهرستان رودبار که توسط حاضرین مطرح شد، اشاره نمود و گفت: بعد از زلزله سال 69 باید مدیران آب استان و شهرستان گزارش دهند که برنامه توسعه آنها به چه میزان پیش رفته و مسائل و نارسایی ها از کجا بوده که بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی با تاکید به اینکه باید مسائل به صورت معین و با برنامه مدون مستند گردد، اضافه کرد: اگر مسائل و مسائل شهرستان به صورت مدون و با برنامه ارائه نگردد بعد از این جلسات مسائل ادامه پیدا می نماید و با حضور وزیر بعدی نیز این مسائل مجدد مطرح می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به فراوری 21 هزار تنی زیتون و درآمد بیش از 120 میلیاردی آن اشاره نمود و گفت: باید ثروت ایجاد شده از فراوری منابع معدنی و فرآوری محصولات کشاورزی محاسبه گردد تا بتوان برای اقتصاد شهرستان رودبار برنامه ریزی کرد و با پیگیری ها مسائل را کاهش داد.

وی به مدیران شهرستان رودبار تاکید نمود: گزارش مدونی درباره مسائل مربوط به آب، کشاورزی، تامین اجتماعی و معادن تهیه گردد تا این موضوعات را بتوانیم از وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه پیگیری و نتیجه را اعلام کنیم.

آذری جهرمی در ادامه سخنان خود در این جلسه به وضعیت ارتباطات در روستاهای شهرستان رودبار اشاره نمود و گفت: از اردیبهشت ماه سالجاری 52روستای شهرستان رودبار دارای ارتباط شدند که 16 روستا بدون هیچگونه ارتباطی در 22 بهمن سال جاری دارای ارتباطات تلفن همراه شدند و 19 روستا نیز به ارتباطات نسل 3 و 4 دسترسی پیدا کردند.

وی از برقراری ارتباط در 52 روستای رودبار در سال آینده اطلاع داد و اضافه کرد: در این سفر با حضور رییس جمهور تجهیز 200 کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان شروع می گردد که 73 درصد آن از شهرستان رودبار عبور می نماید و به این وسیله بسیاری از مسائل مربوط به دسترسی و ارتباطات بعضی مناطق کاهش می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نصب 6 خودپرداز توسط پست بانک در روستاهای رودبار اشاره نمود و گفت: تمام این پروژه ها از اردیبهشت ماه سالجاری شروع شده و در سال آینده سرانجام می یابد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نگرانی و دغدغه علما و مراجع درباره فضای مجازی اشاره نمود و اضافه کرد: توسعه فضای مجازی که می تواند دارای فرصت های بسیار باشد، تهدیداتی هم دارد که دغدغه علما و مراجع به ما برای استفاده از فرصت ها یاری می نماید.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، توضیح داد: علما و مراجع به وسیله فضای مجازی با 500 میلیون نفر مخاطب در کل جهان در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تفکر و دستاوردهای 8 میلیارد انسان ارزشمندتر از یک شبکه محلی است، اضافه کرد: باید در این میدان ابزار خود را داشته باشیم و محصول خود را به جهان عرضه کنیم که البته این کار با کوشش و مرارت به دست می آید.

وی اضافه کرد: با بیانیه گام دوم که ادامه جهت و نقشه راه انقلاب است و مسوولیت اصلی بر دوش جوانان است، جوانان می توانند مسوولیت های اساسی را عهده دار شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مسائل و مسائل این حوزه مانند خود آن بزرگ است، توضیح داد: با همدلی و حمایت و خیرخواهی مراجع و علما که همواره بوده است و کوشش جوانان بعضی از خدمات ارائه شده است و در همین یک سال گذشته جوانان ایرانی بر اساس احتیاج و توانمندی خود اقدامات ارزشمندی داشته اند.

وی به تحریم آی پی های ایرانی توسط شرکت اپل در سال های 87 و 88 اشاره نمود و اضافه کرد: با این حال استفاده از گوشی های اپل فراگیرتر شد، اما سال جاری با ایجاد محدودیت توسط این شرکت بر اساس آمار مستند، استفاده از این گوشی ها کاهش یافت چراکه احتیاجمندی های افراد مانند خدمات بانکی، حمل و نقل و دیگر خدمات به وسیله این گوشی ارائه نمی گردد و مردم به دریافت آن خدمات احتیاجمندند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی فقط یک پیغام رسان نیست، تاکید نمود: از آنچه که باید انجام دهیم، فرو گذار نخواهم کرد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 4 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار 165 میلیارد تومان در استان گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران، از بهره برداری 4 پروژه آماده افتتاح با 11 میلیارد سرمایه گذاری دولتی و 154 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در گیلان اطلاع داد و با اشاره به پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سطح استان گیلان، اظهار کرد: با توسعه ارتباطات نسل 3 و 4 تلفن همراه در مناطق روستایی پوشش این مناطق از 30 درصد به 62 درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه خدمات اجباری در 156 روستا و رومینگ بین دو اپراتور در 70 روستا را یکی از پروژه های امروز بیان کرد و اضافه کرد: توسعه دسترسی ثابت به وسیله فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران با سرمایه گذاری 75 میلیارد تومانی در راستای شبکه ملی اطلاعات یکی دیگر از پروژه های آماده افتتاح است.

وی، راه اندازی 25 سایت جدید و 146 سایت توسعه ارتباطات روستایی توسط همراه اول را از دیگر پروژه های امروز بیان کرد و اضافه کرد: پروژه راه اندازی252 سایت جدید توسط ایرانسل چهارمین پروژه ای است که امروز به بهره برداری می رسد.

آذری جهرمی به یک پروژه مهم که از دهه فجر در دولت دوازدهم شروع شد با عنوان تار (توسعه ارتباطات روستایی) اشاره نمود و گفت: بر این اساس برای حرکت در جهت توسعه زیرساخت های نسل 5، علاوه بر 23 هزار کیلومتر فیبر نوری که در این سال ها برای ارتباطات بین شهری دایر شده، 5 هزار کیلومتر برای توسعه ارتباطات روستایی در دولت دوازدهم به اجرا می رسد و گیلان به عنوان دومین استان از فردا عملیات اجرایی احداث فیبر نوری به طول 205کیلومتر آغار می گردد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14947

به "وزیر ارتباطات: اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید