پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکنند، جریمه می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: مشاغل پزشکی که از کارتخوان بانکی استفاده نکنند مشمول جریمه خواهند شد.

پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکنند، جریمه می شوند

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، علی رستم پور گفت: مشاغل پزشکی تا 23 مرداد برای ثبت درخواست به درگاه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود: به موجب قانون بودجه سال 1398 همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن ها از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می گردد، مکلفند نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 اقدام نمایند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: بر این اساس همه صاحبان مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا 23 مرداد 1398 برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مشخصات دستگاه کارتخوان خودرا ثبت نموده و در اولین ماه پس از دریافت این شناسه از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره برداری از آن اقدام نمایند.

رستم پور افزود: پیش بینی می گردد از ابتدای مهر صاحبان مشاغل پزشکی به پایانه های فروشگاهی و کارت خوان ها مجهز شوند.

وی توضیح داد: مودیان هنگام مراجعه به این سامانه الکترونیکی، وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد مالی) شده و در قسمت سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی می توانند مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت نمایند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: مشاغل پزشکی که از کارتخوان بانکی استفاده ننمایند مشمول جریمه خواهند شد.

  • کارتخوان پزشکان بارکد مشخصی دارد

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: در کارت خوان هایی که برای مشاغل درمانی و پزشکی در نظر گرفته شده بر اساس نرم افزار خاصی نام پزشک و مرکز درمانی درج می گردد و رسیدی که ارائه می گردد متفاوت بوده و بارکد مشخصی دارد.

وی اضافه نمود: با اسکن این بارکد از طریق گوشی های هوشمند می توان تاریخ، نام پزشک، مرکز درمانی و مبلغ صورتحساب را مشاهده کرد و از اصالت دستگاه کارتخوان آگاه شد که این دستگاه تحت رصد مراجع نظارتی از جمله سازمان امور مالیاتی واقع شده است.

به گفته رستم پور، پزشکانی که به این سیستم مجهز شوند دو سال 10 درصد مالیات ابراز شده آنها بخشیده خواهد شد.

وی اضافه نمود: در مقابل کسانی که از این دستگاه ها استفاده ننمایند 2 درصد درآمد حاصل از فروش خدمت آنها مشمول جریمه خواهد شد؛ ضمن اینکه بقیه مراجع نظارتی نیز باید در حیطه خودشان برای نظارت بر این موضوع عمل نمایند.

  • 130 هزار پزشک پرونده مالیاتی دارند

رستم پور افزود: هم اکنون برای 130 هزار پزشک و مشاغل پزشکی در سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی وجود دارد.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: صاحبان مشاغل درمانی می توانند دستگاه های کارتخوان ویژه را از شرکت هایی که اسامی آنها در سازمان نظام پزشکی و سازمان دامپزشکی و همچنین سایت سازمان امور مالیاتی اعلام می گردد دریافت نمایند.

رستم پور اعلام کرد: مودیان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل و یا به منظور برطرف ابهام با سامانه پاسخگویی سازمان امور مالیاتی کشور به شماره 1526 تماس بگیرند.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34717

به "پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکنند، جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکنند، جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید