چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟

به گزارش مجله سرگرمی، با آغاز فصل سرما از گوشه و کنار در خصوص لزوم بازدید خودرو و انجام معاینات فنی می شنویم اما کمتر کسی در خصوص فصل تابستان و آغاز گرما صحبت می نماید؛ در حالی که گرما، گرد و غبار و ترافیک های بی وقفه می تواند صدمات زیادی به خودرو وارد کند. با وجود این شما می توانید با انجام معاینات ساده علاوه بر اینکه بر عمر خودروی خود بیفزایید از مخارج سنگین در آینده هم جلوگیری کنید.

چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام اسنپ، رانندگان اسنپ که معمولاً ساعات زیادی را در روز رانندگی می نمایند، می توانند با رعایت این نکات علاوه بر اینکه خودروی خود را برای فصل گرما آماده نمایند بر ایمنی و عمر خودرویشان بیفزایند. با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می توانید خودروی خود را برای شروع گرما آماده کنید.

1. در اولین گام سراغ لاستیک ها بروید

ممکن است به نظر نرسد اما لاستیک ها نقش مهمی در عملکرد و امنیت خودروی شما بازی می نمایند و به نوعی پاشنه آشیل ماشین به حساب می آیند. در حقیقت اگر شما به این اجزای کوچک ماشین تان رسیدگی نکنید می تواند جان شما را به خطر بیندازد. یک لاستیک ساییده یا کم باد می تواند هنگام ترمز در سرعت های بالا پنچر گردد. توصیه افراد حرفه ای این است که برای فصل تابستان و زمستان لاستیک های مجزایی داشته باشید و قبل از شروع فصل یکبار آنها را امتحان کنید و با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید. اما اگر از لاستیک های تمام فصل استفاده می کنید حتماً باید قبل از شروع فصل گرما آنها را بازدید کنید. حتماً می دانید که باید سالم ترین لاستیک ها را در چرخ جلو بهره ببرید؛ زیرا ترکیدن این لاستیک ها عواقب خطرناک تری را در پی دارد. فشار باد تایرها را که باید هر ماه اندازه بگیرید اما در فصل تابستان به این نکته بیشتر توجه کنید و در صورت کم باد بودن به سرعت آنها را تنظیم کنید.

2. ترمزهای خود را آنالیز کنید

تغییرات دما و گرمای شدید می تواند روی کارکرد ترمزهای شما تأثیر بگذارد. بهتر است که قبل از شروع گرما لنت ترمز خود را چک کنید. اگر در این زمینه تخصص ندارید حتماً به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در صورت احتیاج لنت ترمز را تعویض کنید.

3. کارواش بروید

هوای سرد زمستان می تواند به هر قسمتی از خودرو نفوذ کند؛ از موتور گرفته تا لوازم ترمز. همه اجزای ماشین ممکن است در اثر سرما، باران و یا برف آلوده به شن، یخ، آب و نمک شده باشد. علاوه بر این فضای داخلی خودرو ممکن است کثیف باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم که با شروع گرما حتماً ماشین تان را یک کارواش حسابی ببرید و دقت کنید که لاستیک ها و زیر بدنه خودرو کامل تمیز گردد. فشار آب بالا و پاک نماینده های استاندارد حسابی حال خودرویتان را بهتر می نماید.

4. میزان روغن موتور را آنالیز کنید

میزان روغن خودرو را آنالیز کنید. برای این کار میله اندازه گیری روغن(Gage) موتور را بیرون بیاورید و سطح روغن را آنالیز کنید. درست است که به طور معمول میزان روغن را هر هزار کیلومتر آنالیز می کنیم، اما توصیه متخصصان این است که قبل از سفرهای طولانی و پیش از شروع فصل گرما هم این کار را تکرار کنید. از قلم نیاندازید که حداقل 5 دقیقه قبل از آنالیز باید موتور را خاموش کنید. پس از آنالیز نشانگر در صورتی که سطح روغن پایین تر از علامت مینیموم باشد باید روغن موتور اضافه کنید.

5. مطمئن شوید که خنک نماینده شما خنک است!

سطح خنک نماینده موتور خودرو را آنالیز کنید. سیستم خنک نماینده موتور یاری می نماید تا موتور خودرو در دمای استاندارد کار کند. اگر سیستم خنک نماینده موتور به موقع بازدید نگردد و مسائل آن برطرف نگردد در کارکرد موتور اختلال ایجاد می نماید که می تواند هزینه های گزافی را برایتان بتراشد. مایع خنک نماینده موتور در مخزن مخصوصی در کنار رادیاتور قرار گرفته است. زمانی که موتور سرد شده می توانید سطح مایع خنک نماینده را آنالیز کنید. اگر درجه آب خودرویتان دمای بیش از حد موتور را نشان می دهد حتماً این موضوع را جدی بگیرید؛ هیچکس دوست ندارد در گرمای ظهر تابستان ماشینش جوش بیاورد و ساعت ها معطل گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای جلوگیری از افزایش دمای موتور به بلاگ اسنپ مراجعه کنید.

6. تهویه مطبوع را دست کم نگیرید

سیستم تهویه ماشین را قبل از شروع گرما توسط یک متخصص آنالیز کنید. ممکن است لازم باشد فیلتر هوای ماشین را تعویض کنید یا شاید گاز کولر احتیاج به شارژ شدن داشته باشد. از قلم نیاندازید که کولر خودرو مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ هاست؛ بنابراین تمیز کردن فیلترهای تصفیه هوا برای حفظ سلامتی لازم است.

7. عوامل کوچک اما بسیار مخرب

بی توجهی به جزئیات کوچک کار بسیار آسانی است. برای هر کدام از ما رخ داده که یک قطعه کوچک که می شد با هزینه ای اندک تعمیر یا تعویضش کرد را پشت گوش انداختیم و در نهایت خسارات زیادی را متقبل شدیم. اگر صدای کوچکی از ماشین می شنوید یا قطعه کوچکی را باید عوض کنید بهتر است همین امروز سراغش بروید و مشکل را حل کنید. مطمئن باشید وقتی که از سلامت خودرویتان مطمئن هستید با آرامش بیشتری رانندگی می کنید.

8. تیغه های برف پاک کن را آنالیز کنید

تیغه های برف پاک کن مانند اکثر محصولات پلاستیکی یک عمر مفیدی دارند و غالباً بعد از یک زمستان درست و حسابی مانند چیزی که سال جاری پشت سر گذاشتیم باید تعویض شوند. تعویض به موقع این تیغه ها می تواند دید وسیع تری را برایتان به ارمغان بیاورند که برای یک رانندگی ایمن لازم است.

9. آنالیز باتری

آنالیز باتری خودرو کاری است که باید به طور مرتب انجام دهید تا از میزان شارژ آن اطمینان حاصل کنید. اگر می خواهید از وضعیت سلامت باتری ماشین خود مطمئن شوید باید سراغ ولتاژ آن بروید. به طور کلی میزان استاندارد ولتاژ برای یک باتری شارژ شده 12.6 تا 12.8 ولتاژ است و اگر باتری شما عددی پایین تر را نشان می دهد به این معنی است که شارژ باتری شما تخلیه شده. شما می توانید برای معاینه باتری خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه کنید.

10. روغن ترمز را جدی بگیرید

روغن ترمز هم درست مانند لاستیک یکی از حیاتی ترین قسمت های خودروست که ارتباط مستقیمی با امنیت آن دارد. اگر روغن ترمز به موقع تعویض نگردد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد. غالباً عمر روغن موتور بسته به شرایط کارکرد خودرو بین 1 تا 2 سال و هر 60 هزار کیلومتر باید تعویض گردد. بهتر است حالا که ماشین خود را آنالیز می کنید به زمان آخرین تعویض روغن ترمز هم نگاهی بیندازید تا اگر لازم باشد این کار را هم انجام دهید.

انتهای رپرتاژ خبری

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24862

به "چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید