گوشی های وان پلاس 8 و 8 پرو رسما معرفی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، سال گذشته شرکت وان پلاس با عرضه گوشی های سری 7 و 7T سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و و در ضمنً خاتمه به طور رسمی وارد بازار آمریکا شد. این شرکت طی عمر کوتاه خود توانسته با عرضه گوشی های جذاب طرفداران پروپاقرص زیادی به دست آورد و دقایقی قبل، جدیدترین گوشی های این شرکت به نام وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو با ویژگی های جذاب رسما معرفی شدند. در ادامه به مشخصات و امکانات این دو گوشی می پردازیم.

گوشی های وان پلاس 8 و 8 پرو رسما معرفی شدند

وان پلاس 8 پرو

گوشی وان پلاس 8 پرو از نمایشگر 6.78 اینچی امولد بهره می برد که بزرگ ترین اندازه نمایشگر در بین گوشی های وان پلاس محسوب می شود. همچنین نباید پشتیبانی این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن 3168 در 1440 آن را از قلم بیندازیم. این نمایشگر طوری کالیبره شده که از لحاظ دقت نمایش رنگ حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. از دیگر امکانات آن می توانیم به پشتیبانی از استاندارد HDR10+ اشاره کنیم. وان پلاس برای این گوشی از یک چیپ استفاده کرده که می تواند ویدیوهای مبتنی بر 24 فریم در ثانیه را به 120 فریم در ثانیه تبدیل کند.

برخلاف نسل قبلی، حالا دیگر شاهد دوربین پاپ آپ نیستیم و در عوض دوربین سلفی در حفره نمایشگر مورد استفاده قرار گرفته است. وان پلاس 8 پرو همچنین اولین گوشی این شرکت که از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می کند.

به غیر از شارژ سیمی با سرعت 30 وات، کاربران این گوشی می توانند از شارژ بی سیم با سرعت 30 وات بهره ببرند تا برای شارژ باتری 4510 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیازی به انتظار زیادی نداشته باشند.

در پنل پشتی این گوشی، شاهد دو دوربین 48 مگاپیکسلی، یک تله فوتو و یک سنسور کمکی هستیم. سنسور اصلی 1/1.4 اینچ اندازه دارد و با فناوری ترکیب پیکسل ها، اندازه هر پیکسل به 2.24 میکرومتر می رسد. این سنسور در زمینه دقت و سرعت فوکوس اتوماتیک حرف زیادی برای گفتن دارد. این دوربین قادر به فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه است و از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال بهره می برد.

در کنار آن، یک دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه 120 درجه ای تعبیه شده که می تواند به عنوان دوربین ماکرو هم انجام وظیفه کند. سومین دوربین هم از نوع تله فوتو و مبتنی بر سنسور 8 مگاپیکسلی است. این دوربین هم به لطف داشتن لرزشگیر اپتیکال می تواند عکس های زوم باکیفیتی را ثبت کند. در نهایت شاهد تعبیه یک سنسور مختص فیلتر رنگ هستیم که به گفته وان پلاس در زمینه فیلترهای رنگی مختلف مثمر ثمر واقع می شود. در پنل جلویی هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی عکس های سلفی را ثبت می کند.

قلب تپنده وان پلاس 8 پرو تراشه اسنپ دراگون 865 است و همچنین این گوشی به لطف داشتن حافظه رم مبتنی بر تکنولوژی LPDDR5 نسبت به نسل قبلی سرعت بسیار بیشتری را به ارمغان می آورد. حافظه داخلی این گوشی هم مبتنی بر فناوری UFS 3.0 است. همانطور که احتمالا می دانید، به لطف این تراشه گوشی مذکور از اینترنت 5G هم پشتیبانی می کند.

برای خرید مدل 8/128 گیگابایتی باید مبلغ 899 دلار بپردازید و خرید مدل 12/256 گیگابایت هم 999 دلار هزینه دارد. این گوشی در سه رنگ آبی، سبز و مشکی از تاریخ 24 آوریل روانه بازار می شود.

وان پلاس 8

برادر کوچک تر این خانواده وان پلاس 8 نام دارد و مجهز به نمایشگر 6.55 اینچی امولد با رزولوشن 1080p+ و رفرش ریت 90 هرتز است. این گوشی هم به جای بریدگی نمایشگر موجود در نسل قبلی، از نمایشگر حفره دار بهره می برد که در این حفره یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است. از دیگر امکانات نمایشگر باید به پشتیبانی از HDR10+ و دقت بسیار بالا برای نمایشگر رنگ اشاره کنیم که در این زمینه مشابه برادر بزرگ ترش است.

دوربین اصلی این گوشی اگرچه مبتنی بر رزولوشن 48 مگاپیکسلی است، ولی سنسور آن مشابه مدل پرو نیست و به همین خاطر از پیکسل های کوچک تری تشکیل شده است. لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال هم برای این دوربین در نظر گرفته شده تا بتوانند کار کاربران را برای عکس برداری و فیلمبرداری راحت تر کنند.

در کنار این دوربین هم یک دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در این گوشی شاهد دوربین تله فوتو نیستیم ولی دوربین اصلی از طریق کراپ کردن می تواند زوم 2 برابری را ارائه کند.

باتری 4300 میلی آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می کند و این یعنی در عرض 22 دقیقه می تواند شارژ آن را از 0 به 50 درصد رساند. البته برخلاف مدل پرو این مدل فاقد قابلیت شارژ بی سیم است.

همانطور که انتظار داشتیم، اسنپ دراگون 865 برای این گوشی هم مورد استفاده قرار گرفته است. کاربران برای خرید وان پلاس 8 می توانند از بین مدل 8/128 و 12/256 گیگابایت دست به انتخاب بزنند ولی رم این گوشی مبتنی بر تکنولوژی LPDDR4X است که سرعت کمتری نسبت به تکنولوژی به کار رفته در مدل پرو ارائه می کند. از دیگر امکانات هر دو گوشی نباید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و تعبیه اسپیکرهای استریو را از قلم بیندازیم.

وان پلاس 8 در کنار مدل پرو 10 روز دیگر یعنی از تاریخ 24 آوریل روانه بازار می شوند. مدل 8/128 گیگابایت این گوشی 699 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل 12/256 گیگابایت باید 799 دلار هزینه کنید.

منبع: GSM Arena

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84303

به "گوشی های وان پلاس 8 و 8 پرو رسما معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های وان پلاس 8 و 8 پرو رسما معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید