5 کریدور بین المللی ریلی توسط اکو تعریف شده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نورالله بیرانوند شامگاه دوشنبه در نشست نمایندگان دائم اکو در ساری با بیان اینکه منطقه اکو با موقیعت جغرافیایی وژه قابلیت تبدیل شدن به یک صندلی بین المللی را دارا است و این منطقه یکی از بهترین مناطق دنیا و نقطه پیوند آسیا به خاورمیانه و اروپا است.

5 کریدور بین المللی ریلی توسط اکو تعریف شده است

وی ادامه داد: منطقه اکو صندلی ویژه ای برای توسعه حمل و نقل ریلی برخوردار است و سازمان اکو دارای فرصت های همکاری مناسبی در حوزه های مختلف است و کشورهای منطقه در چارچوب اکو در زمینه های تجارت، انرژی و غیره همکاری دارند .

بیرانوند توضیح داد: آنچه مسلم است اکو از نظر زیرساخت های مورد احتیاج برای توسعه مناسب دارای صندلی خوبی است و از نظر فعالیت های دریایی و بازار مصرف، بازار مستعدی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن یادآور شد: اکو برای افزایش ترافیک ریلی و راه اندازی قطارهای منطقه ای، پروژه های مختلفی را درنظر دارد و این سازمان پنج کردیور بین المللی تعریف نموده که همگی از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور می نماید.

وی با اشاره به چالش های فراروی توضیح داد: عدم سرمایه گذرای روی پروژه ها و بازسازی ناوگان ریلی در برخی کشورها و ناامنی در برخی کشورها از جمله چالش ها است از اینرو احتیاجمند تدوین استراتژی ها برای توسعه حمل و نقل بویژه ریلی هستیم.

وی استفاده از بانک تجارت توسعه اکو برای تامین مالی زیرساخت های حمل و نقل را از راهکارهای موثر برای توسعه تجارت در کشورهای اکو برشمرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در راستای راه آهن تهران - مشهد، رشت - آستارا و سایر پروژه های ریلی را با همکاری سایر کشورها اقدام نموده است.

معاون راه آهن جمهوری اسلامی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی تاثیر بسیار زیادی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو دارد و امیدواریم سازمان اکو در این زمنیه نقش فعال تری ایفا نماید.

تقویت دیپلماسی اقتصادی و تبیین نقش و صندلی استان مازندران دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو با میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شهر ساری برگزار می گردد.

در این نشست هیئت 45 نفر متشکل از دبیرکل و اعضای دبیرخانه سازمان اکو و سفرای 9 کشور عضو اکو ، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد و هیئت هایی از کشورهای افغانستان،آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست حضور دارند.

بازدید از ایستگاه های راه آهن ورسک، شیرگاه، ساری و نیز بندر امیرآباد بهشهر از جمله برنامه های نشست دو روزه نمایندگان اکو در مازندران است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5889

به "5 کریدور بین المللی ریلی توسط اکو تعریف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کریدور بین المللی ریلی توسط اکو تعریف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید