تاکسی های اینترنتی درگیری قانونی دارند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: تنها 50 شرکت مجوزدار از سوی سازمان تاکسیرانی به طور قانونی اجازه انتقال دانش آموزان به عنوان سرویس مدارس را بر عهده دارند.

تاکسی های اینترنتی درگیری قانونی دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، هادی منوچهری امروز در نشست خبری ارائه خدمات ستاد مهر شهر اصفهان، اظهار کرد: ستاد خدمات مهر با همکاری چند سازمان شهری در پی تسهیل شرایط حمل و نقل ترافیک در سطح شهر است. سازمان تاکسیرانی نیز با پیگیری دو وظیفه اصلی فعالیت خود را در این ستاد آغاز نموده است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان تاکسیرانی تسهیل فرآیند حمل نقل در سطح شهر اصفهان است، ادامه داد: بازرسین سازمان سرویس مدارس شرایط سامانه های حمل و نقل را مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت ایجاد مشکل به برطرف آن می پردازند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید حدود 72 هزار دانش آموز از سرویس های حمل و نقل تاکسی استفاده می نمایند،توضیح داد: این دانش اموزان در قالب 50 شرکت حمل و نقل مجوزدار جابجا می شوند.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی جاری برای نخستین بار در تعدادی از مدارس شهر، نرم افزار سرویس مدارس به صورت پایلوت اجرا می گردد تا پس از آنالیز اشکالات و خلا های آن در اواخر امسال این سامانه به صورت رسمی معرفی گردد.

منوچهری اضافه نمود: همچنین استفاده از لباس فرم رانندگان برای نخستین بار اجرا می گردد و در فاز نخست رانندگان مرد در سطح شهر به لباس فرم متحدالشکل ملبس خواهند بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه برای تسهیل اجرای این پروژه همکاری های لازم انجام شده است، خاطر نشان کرد: برای این منظور هزینه لباس ها با تعامل مناسب به گونه ای اجرا می گردد که کمترین مخالفت را از سوی رانندگان در پی داشته باشد، ضمن اینکه انتخاب رنگ و جنس لباس از سوی نمایندگان شرکت ها انجام شده است.

وی با اشاره به مسائل سرویس های مدارس گفت:یکی از چالش های پیش روی سرویس های مدارس، افزایش تعداد سرنشینان خودرو است. استفاده از 4 نفر در خوردو ممنوع است که اعمال قانون در پی کاهش این روند هستیم.

منوچهری در خصوص خودروهای مسافربر اینترنتی اظهار کرد : این خودروها پدیده نوظهوری هستند که درگیری قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با تاکید بر اینکه خودروهای اینترنتی هیچ گونه مجوزی از سوی شهرداری ندارند ، خاطر نشان کرد: شهرداری نظارتی بر عملکرد این خوردوها ندارد. ورود شهرداری برای پیگیری روند کار این خودروهای اینترنتی تنها با راه حل قانونی عملی خواهد بود.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کارگروه مطالعات برای برطرف این موضوع تشکیل گردیده و بالغ بر 16 مکاتبه رسمی و قانونی انجام شده است، اما تا زمانی که عزم جدی ملی برای حل این قضیه صورت نگیرد شاهد برطرف مسائل این حوزه نخواهیم بود.

منوچهری با تاکید بر اینکه سازمان تاکسیزانی به جد در حال پیگیری این روند است،گفت: باید دید فراسازمانی صورت گیرد. سازمان تاکسیرانی در نظر دارد با استفاده از تاکسی های اینترنتی و با خودروهای زرد تحت نظر سازمان تاکسی رانی روند اجرای تاکسی های اینترنتی را تحت نظارت بگیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در خصوص پیگیری سازمان تاکسیرانی بر سرویس مدارس و نظارت بر خودروهایی که به صورت شخصی به عنوان سرویس مدارس مشغول به فعالیت هستند، گفت:مطابق قوانین ترافیک اگر کسی بدون مجوز از سوی شرکت های مجاز اقدام به انتقال دانش آموزان داشته باشد، ممنوع است.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور و سازمان اموزش و پروش بااین موضوع برخورد خواهند کرد و خوشبختانه بالغ بر 90 درصد خوردوها در قالب 50 شرکت مجاز مشغول به فعالیت هستند و تنها تعداد کمی که بعضا از طرف خانواده ها انتخاب می شوند بدون مجوز به کار می پردازند.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3366

به "تاکسی های اینترنتی درگیری قانونی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های اینترنتی درگیری قانونی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید