عملکرد مدیران شهرستان های خراسان رضوی براساس 70 شاخص ارزیابی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در دومین گردهمایی مدیران شهرستان ها از ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان ها براساس 70 شاخص اطلاع داد.

عملکرد مدیران شهرستان های خراسان رضوی براساس 70 شاخص ارزیابی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 17 مهر در دومین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب اضافه نمود: اولویت هر شهرستانی در شرایط کنونی گردشگری است و ما باید تمام کوشش خود را برای توسعه گردشگری با مشاکرت دیگر دستگاه ها و نهاد ها و مردم به کار گیریم.

او ادامه داد: فرمانداری ها و شهرداری ها برای همکاری خوبی با میراث فرهنگی دارند و باید از ظرفیت های مشارکتی از جمله شهرداری ها برای توسعه گردشگری شهرستان استفاده کرد.

مکرمی فر بر ضرورت جذب اعتبارات گردشگری تاکید نمود و اضافه نمود: امسال 14 میلیارد تومان تسهیلات روستائیی داریم که باید مدیران برای جذب آن ها کوشش نمایند.

او توضیح داد: باید مدیر شهرستان پا به پای مردم روستائی حتی به بانک برود تا زمانی که تسهیلات دریافت و اشتغال ایجاد گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید نمود: ادامه فعالیت های در امسال باید براساس برنامه باشد و اعتبارات هر شهرستانی که جذب نگردد به شهرستان دیگر اختصاص خواهد یافت.

مکرمی فر ادامه داد: مدیران شهرستان ها همکاری با دیگر بخش ها برای توسعه گردشگری و ایجاد بوم گردی ها را در اولویت قرار دهند، وهمت و کوشش خود را بکار گیرید تا منجر به شروع کسب و کار گردد.

او برضرورت فعال شدن مناطق نمونه گردشگری تاکید نمود و گفت: باید برای جذب سرمایه گذاررایزنی کنید و سرمایه گذاران را جذب کنید.

مکرمی فر یادآورشد: کوشش های شما در خور تحسین است اما شما بهتر از این می توانید کار و کوشش داشته باشید.

همچنین حسین متشکری مدیرامور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ادارات و نمایندگی میراث فرهنگی سطح بندی شده و براساس درجه آن ها با یکدیگر مقایسه شده اند.

در ادامه معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ارائه سخنرانی پرداختند.

گردهمایی دو روزه مدیران شهرستان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از امروز درموزه خراسان بزرگ شروع و دو روز ادامه داد.

280 طرح تاسیسات گردشگری درحال احداث است

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بالغ بر 280 پروژه در حوزه گردشگری که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، سفره خانه سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی و سایر تاسیسات گردشگری هستند که در کل استان در در دست ساخت است؛ حجم سرمایه گذاری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان است.

احمد دیناری گفت: در حال حاضر پروژه های سرمایه گذاری حوزه گردشگری وهتل داری در استان متوقف نشده است و به فعالیت خود ادامه می دهد، موردی هم نداشتیم که به چالش حل نشدنی برخورد کنیم.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتل داری در خراسان رضوی از شرایط کل کشور پیروی می نماید اما به واسطه موقعیت خاصی که استان خراسان رضوی و مشهد دارد، در حوزه سرمایه گذاری بیشتر به دنبال بازارسازی هستیم و خوشبختانه این بازارسازی و این بازار در استان خراسان رضوی و به صورت خاص مشهد مقدس تا حدودی فراهم است؛ حضور 30 میلیون گردشگر داخلی و 2 میلیون گردشگر خارجی کار را راحت تر نموده و توجیه فنی و اقتصادی سرمایه گذاری را هم بیشتر نموده است.

او اضافه نمود: در عین حال محاسبات حجم سرمایه گذاری دچار تغییراتی شده است، به عنوان مثال اگر سرمایه گذاری برآورد نموده باشد، تاسیسات گردشگری که احداث خواهد نمود تا زمانی که به بهره برداری برسد 20 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری باید داشته باشد به اضافه مجوزهایی که باید اخذ گردد، درحال حاضر با این شرایط اقتصادی 20 میلیارد تقریبا تبدیل به 30 میلیارد شده است؛ وقتی این معادلات تغییر می نماید طبیعتا دریافت تسهیلات سرمایه گذاری هم افزایش پیدا می نماید؛ چرا که هزینه های مصالح و هزینه های جانبی بیشتر شده است و باید تسهیلات بیشتری بگیرند تا پاسخ گوی این هزینه ها باشد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشریح کرد: بالغ بر 280 پروژه در حوزه گردشگری که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، سفره خانه سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی و سایر تاسیسات گردشگری هستند که در کل استان در در دست ساخت است؛ حجم سرمایه گذاری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان است که برای حدود 10 هزار100 نفر هم اشتغال زایی می گردد، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها حدودا 50 درصد است و حدود 65 تاسیسات گردشگری در حال توسعه، به سازی و نوسازی هستند که حداکثر تا انتها سال 98 به اتمام می رسد.

دیناری خاطر نشان کرد: ما در چند قالب از سرمایه گذاری های حوزه گردشگری حمایت می کنیم؛ یکی از این موارد تسهیلات روستایی و عشایری است که در مناطق مرزی 4 درصد و در مناطق غیر مرزی و شهرها زیر 10 هزار نفر 6 درصد است؛ این تسهیلات در دو بسته مهم گردشگری و طبیعت گردی وصنایع دستی به کسانی اهدا می گردد که یا در محل می خواهند یکی ار تأسیسات گردشگری را ایجاد نمایند مثل اقامت گاه های بوم گردی یا این که در حوزه صنایع دستی کارگاهی را به صورت دستی راه اندازی نمایند. در حال حاضر حدود 8 میلیارد تومان تسهیلات از محل همین مقوله به متقاضیانی که طرح ارائه داده اند، پرداخت شده است.

او اضافه نمود: شهرستان تایباد در حوزه گردشگری و صنایع دستی رتبه یک را برای جذب تسهیلات که بالغ بر 2.5 میلیارد تومان است، دارد؛ تاکید ما در این بخش روی طرح های توسعه است؛ کسب وکاری در مناطق روستایی وجود دارد و مقصود توسعه این کسب وکار و اشتغال زایی است.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تسهیلاتی در قالب کمیته ارتقاء شاخص های اقتصادی و سامانه بهین یاب به سرمایه گذاران بخش گردشگری به وسیله بانک های عامل اهدا می گردد؛ این تسهیلات را تاسیسات گردشگری یا با معرفی میراث فرهنگی و گردشگری از بانکی که در آن اعتبار دارند می گیرند و یا این که سرمایه گذار مبلغی را از بانک می گیرد و میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل به این تسهیلاتی که گرفته می گردد، یارانه دولتی می دهند.

دیناری عنون کرد: دو نوع تسهیلات در این حوزه وجود دارد یکی تسهیلات سرمایه در گردش و دیگری تسهیلات سرمایه ثابت که 4 تا5 ساله است، دوره تنفس دارد و یارانه دولتی آن هم 5 درصد، که بیشتر برای توسعه، تجهیز، نوسازی، به سازی و... است؛ سرمایه در گردش هم یک ساله و یارانه آن 3 درصد است که در این قالب برنامه های توسعه ایی آن ها را آنالیز می کنیم که قرار است چگونه هزینه نمایند و چند شغل ایجاد می نمایند، در نهایت به بانک ها اعلام می کنیم که یارانه تسهیلاتی که بخش خصوصی در این حوزه گرفته است، پرداخت گردد.

او ادامه داد: یک سری از حمایت ها هم در قالب صندوق توسعه ملی است برای پروژه هایی که وام های سنگین غالبا بالای 5 میلیارد تومان می خواهند، یا پروژه های نیمه کاره که بالای 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می خواهند برای تکمیل پروژه و تجهیز آن تسهیلات سنگین بگیرند، فرم های 20 صفحه ای و فرم پیشرفت فیزیکی شان که باید تکمیل گردد و بازدید می گردد؛ در کمیته اعتباری استان مطرح و مصوب می گردد، نهایتا به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ارسال می گردد؛ اگر درخواست تایید گردد، به بانک های عامل به صورت خاص بانک توسعه تعاون معرفی می شوند و تسهیلات 14 درصد می گیرند.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: در حال حاضر این ها سیاست های تشویقی یا تسهیلاتی است که برای بهبود فضای کسب وکار یا تکمیل پروژه های در حال ساخت گردشگری به بخش خصوصی می دهیم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4603

به "عملکرد مدیران شهرستان های خراسان رضوی براساس 70 شاخص ارزیابی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد مدیران شهرستان های خراسان رضوی براساس 70 شاخص ارزیابی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید