آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی را جرم دانست و از برخورد با متخلفین در این خصوص اطلاع داد.

آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب می گردد

مهرداد فتحی بیرانوند 11 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

وی توضیح داد: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه بعضی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات براثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می فرایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش موجب آلودگی هوا و مسائل تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل ها را افزایش می دهد.

فتحی بیرانوند با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا مطرح کرد: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بر اساس این ماده قانونی ممنوع و جرم محسوب می گردد و با متخلفین طبق این قانون برخورد خواهد شد.

وی خواهان هماهنگی و همکاری دستگاه های ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و نیز برخورد با متخلفین در مورد آتش زدن بقایای حاصل از محصولات کشاورزی شد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103447

به "آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی جرم محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید