اجرای نمایش بین المللی 1

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: یک کارگردان اصفهانی گفت: نمایش بین المللی 1+1محصول مشترک ایران و ایتالیا کار مشترک امید احتیاج و هنرمندان ایتالیا از 27 فروردین تا 2 اردیبهشت در تالار فرشچیان اصفهان برگزار می گردد.

اجرای نمایش بین المللی 1

امید احتیاج در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان درباره این نمایش اظهار کرد: تئاتر 1+1 یک نمایش بین المللی بوده که در این کار مشترک من و گوگیلمو پاپا که یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان ایتالیایی بوده و تا کنون آثاری همچون قطرات کوچک و طوفان را در کشورهای مختلف از جمله امریکا، انگلیس و ایتالیا به روی صحنه برده، اجرا می گردد.

وی با اشاره به موضوع نمایشنامه بیان نمود: روایتگر 2 انسان است که از 2 سرزمین متفاوت به طور اتفاقی با یکدیگر برخورد نموده و بر سر سرزمینی جدید با یکدیگر رقابت می نمایند که مفاهیمی همچون اجتماعی بودن پرهیز از انزوا و از بین بردن مرزها از مهمترین اهداف محتوایی این اثر است.

این کارگردان اصفهانی با بیان این که نمایش 1+1 درباره برداشتن مرزها بوده، اضافه کرد: پیغام این نمایش جهانی است، با تاکید بر دوری از انزوا و این که انسان ها در هر شرایطی به همدیگر احتیاج دارند.

وی با اشاره به اینکه نمایش 1+1 بی کلام اجرا می گردد، اضافه کرد: بی کلام اجرا شدن این نمایش جزو یکی از ویژگی های این کار بوده و ضروری است اشاره کنم در این نمایش موسیقی زنده توسط تیزیانو پوپولی استاد دانشگاه و پیشکسوت موسیقی بولونیا در رشته پیانو اجرا می گردد که رنگ خاصی به این نمایش داده است .

احتیاج با بیان اینکه این نمایش بدون هیچ حمایت اقتصادی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حوزه هنری و سایر ارگان ها از این نمایش بین المللی نشده، بیان نمود: متاسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از این نمایش هیچ حمایتی نکرد و تنها زحمتی که در این زمینه کشید، تنها فقط مجوز این کار را صادر نموده و من این اجرا را با هزینه شخصی خودم آغاز کردم حتی سالن فرشچیان نیز برای این کار اجاره نموده ام .

وی بیان نمود: اجرای چنین نمایش بین المللی و فرا مرزی، آن هم با این اساتید برون مرزی در اصفهان، در چنین شرایط و امکاناتی که در اصفهان شاهد هستیم، یک کار معمولی نیست که به همین سادگی ها از کنار آن عبور کنیم ومن در این مورد از مسئولان انتظار بیشتری داشتم.

به گزارش خبرنگاران، نمایش 1+1 پیش از این در سی ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال 1391 و در بخش بین الملل در تهران و پس از آن در اصفهان اجرا شده و سپس در شهرهای ونیز و فلورانس و بولونیا ایتالیا و همچنین در شهر فرایبورگ و فرانکفورت آلمان به روی صحنه رفته و پس از این دراستانهای یزد و شیراز و در کشورهای آلمان، کره جنوبی و انگلیس اجرا می گردد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51344

به "اجرای نمایش بین المللی 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نمایش بین المللی 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید