استون مارتین اولین سدان تمام برقی خود را معرفی کرد: یک سوپراسپورت مدرن 4 در برای جیمزباند و رفقا

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت خودروسازی استون مارتین از اولین خودروی تمام برقی خود به نام Rapide E به طور رسمی رونمایی کرد. یک سدان برقی که شباهت زیادی به نسخه بنزینی سدان رپید این شرکت دارد.

استون مارتین اولین سدان تمام برقی خود را معرفی کرد: یک سوپراسپورت مدرن 4 در برای جیمزباند و رفقا

استون مارتین اولین بار در سال 2015 نمونه مفهومی از خودروی برقی Rapide E را معرفی کرد و اکنون در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 چین از این خودرو به طور کامل رونمایی شد.

بازار چین به خودروهای برقی علاقه وافری دارد و به همین علت استون مرتین ترجیح داده در این کشور اولین سدان تمام برقی خود را رونمایی کند.

سدان رپید E با همکاری شرکت مهندسی پیشرفته ویلیام انگلستان ساخته شده است. از سیستم برقی با ولتاژ 800 ولت سود می برد و مجهز به یک باتری 65 کیلووات ساعتی است. این باتری از 18.650 سلول لیتیون یون استفاده می نماید.

شرکت استون مارتین اعلام نموده است با شارژ کامل این باتری، سدان رپید E می تواند مسافتی 320 کیلومتری را بپیماید. این باتری یک ساعته 65 درصد ظرفیت خود را شارژ می نماید و مسافتی 200 کیلومتری را طی خواهد نمود.

استون مارتین برای این خودرو و باتری یک دستگاه شارژر سریع اختصاصی عرضه نموده است که می تواند در مدت زمانی 40 دقیقه ای تمام باتری را شارژ کند. با استفاده از برق شهری مدت زمانی بیش از 3 ساعت برای شارژ کامل باتری زمان احتیاج است.

سوپراسپرتی مدرن

تعیینات فنی استون مارتین رپید E نسبت به نسخه بنزینی فزونی هایی دارند. موتور الکتریکی با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متری باعث می شوند سرعت خودرو در مدت زمانی 3.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. افزون بر این، در مدت زمانی 1.5 ثانیه ای از سرعت 80 به 112 کیلومتر بر ساعت می رسد.

حداکثر سرعت این خودرو هم 250 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. شرکت سازنده می گوید مهندسان این شرکت سال های طولانی روی بهینه سازی موتور و قدرت این خودرو کار کردند که چنین نتایجی به دست می آید.

خودروی برقی Rapide E تمام استانداردهای کیفی و رفاهی خودروهای استون مارتین را دارد. رینگ های آلومینیومی فورج کاری شده با طرح اختصاصی که لاستیک های گران قیمت پیرلی پی زیرو این خودرو بسیار هماهنگ هستند.

استون مارتین اعلام نموده است فقط 155 دستگاه خودروی رپید E فراوری خواهد نمود. خریداران باید این خودرو را پیش خرید نمایند و با توجه به اپشن ها و امکانات سفارش داده شده؛ قیمت نهایی خودرو تعیین می گردد. بعضی منابع از قیمت 50 هزار دلاری این خودرو خبر دادند.

بعضی شایعات هم به استفاده از این سدان تمام برقی در فیلم بعدی جیمزباند به عنوان خودروی اصلی بازیگر نقش اول اشاره می نمایند.

به هر حال، رپید E یک سدان 4 در با توانایی های یک خودروی سوپراسپرت مدرن است که زیبایی و شکیلی خودروهای استون مارتین را هم دارد.

منبع

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51311

به "استون مارتین اولین سدان تمام برقی خود را معرفی کرد: یک سوپراسپورت مدرن 4 در برای جیمزباند و رفقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استون مارتین اولین سدان تمام برقی خود را معرفی کرد: یک سوپراسپورت مدرن 4 در برای جیمزباند و رفقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید