بار اقتصادی 2000 میلیاردی رشد تعرفه های پزشکی برای بیمه سلامت

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه اعلام کردیم، افزایش تعرفه های سال 1398 موکول به تامین اعتبار است، گفت: افزایش 10 درصدی تعرفه ها، حدود 1800 تا 2000 میلیارد تومان بار اقتصادی برایمان به همراه دارد.

بار اقتصادی 2000 میلیاردی رشد تعرفه های پزشکی برای بیمه سلامت

مهندس طاهر موهبتی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نحوه جبران هزینه های ناشی از افزایش تعرفه های پزشکی سال 1398 با توجه به کسری بودجه و انباشت بدهی های سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان بیمه سلامت در شورای عالی بیمه به مصوبه این شورا درباره افزایش تعرفه های پزشکی سال 1398 رای داد، اما در آنجا هم موضوع را به تامین اعتبار مورد احتیاجمان موکول کردیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم منابع مورد احتیاجمان برای جبران هزینه های ناشی از افزایش نرخ تعرفه تامین گردد، اضافه نمود: بعد از ابلاغ تعرفه های پزشکی سال 1398، سازمان بیمه سلامت نیز این افزایش تعرفه ها را از ابتدای سال عملیاتی نموده و به سیستم خودمان هم ابلاغ نموده ایم تا کار را پیش برند. بر این اساس اگر قولی را که درباره تامین اعتبار لازم برای جبران هزینه های ناشی از افزایش تعرفه های پزشکی داده شده، عملی نمایند و تامین اعتبار انجام گردد، در تامین هزینه های مرتبط با افزایش تعرفه های پزشکی مسئله ای نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام نمود: به طور معمول به ازای هر پنج درصد افزایش تعرفه، 900 میلیارد تومان بار اقتصادی برای ما ایجاد می گردد. حال وقتی گفته می گردد که به طور گلوبال در تعرفه های بخش دولتی افزایش 10 درصدی داشته باشیم، این میزان افزایش برای سازمان بیمه سلامت، حدود 1800 تا 2000 میلیارد تومان بار اقتصادی دارد. بنابراین به همین میزان اعتبار احتیاج داریم که امیدواریم مسئله ای در زمینه تامین آن پیش نیاید. ما تمام کوشش مان این است که کار را بدون مشکل پیش بریم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20408

به "بار اقتصادی 2000 میلیاردی رشد تعرفه های پزشکی برای بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار اقتصادی 2000 میلیاردی رشد تعرفه های پزشکی برای بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید