خبرنگاران 20 میلیارد ریال صرف ساماندهی رودخانه چایلق شیروان شد

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد - خبرنگاران - شهردار شیروان گفت: طرح ساماندهی رودخانه چایلق و زیباسازی جهت عبور آن از شهر شیروان از سال 93 شروع شده بود که تا به امروز 20 میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.

خبرنگاران 20 میلیارد ریال صرف ساماندهی رودخانه چایلق شیروان شد

شاهرخ شاهرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح به صورت مرحله به مرحله پیش می رود که هنوز مرحله نخست آن در حال اجراست و تکمیل آن هزینه هنگفتی را می طلبد و علیرغم وعده های چندباره سازمان شهرداری ها در سال های گذشته برای تعهد 50 درصد هزینه ها و اقدامات طرح، اکنون با گذشت بیش از 6 سال هنوز پرداختی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی طول جهت ساماندهی شده رودخانه در شیروان را 750 متر مطرح کرد و اضافه نمود: هدف از اجرای این طرح زیباسازی شهر و جلوگیری از خطرات رود برای بافت شهری پیرامونی است که در صورت عدم انجام طرح، در مواقع بارندگی های سیل آسا امکان طغیان سیلاب و آسیب دیدن منازل و دیگر فضاهای شهری وجود دارد.

اجرای طرح ساماندهی رودخانه چایلق شیروان در محدوده ای افزون بر 2 هکتار و در 2 بخش معماری و ایجاد فضای سبز عملیاتی می گردد.

پیش ترها مسوولان اداره کل آب منطقه ای خراسان استانی، با اشاره به تدوین طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی 25 ساله، از صدور مجوز اجرای آن سخن گفته و با تاکید بر رعایت تمامی اصول کارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای طرح اضافه نموده بودند که این پروژه به گونه ای طراحی شده که با افزایش عمق رودخانه، کاهش عرض آن جبران شده و فضای عبور سیلاب محدود نخواهد شد.

شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است.

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115976

به "خبرنگاران 20 میلیارد ریال صرف ساماندهی رودخانه چایلق شیروان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 میلیارد ریال صرف ساماندهی رودخانه چایلق شیروان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید