دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا آزاد شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، رضا دهباشی، دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کوئینزلند استرالیا که 13 ماه پیش به اتهام واهی کوشش برای یاری به سیستم دفاعی ایران بازداشت شده بود، خاتمه با پیگیری دستگاه سیاست خارجی آزاد و به وسیله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.

دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا آزاد شد

دهباشی از نخبگان علمی کشور است که شهریورماه سال گذشته از سوی سیستم قضایی استرالیا به اتهام کوشش برای ارسال تجهیزات نظامی آمریکایی به ایران بازداشت شده بود. این نخبه عملی کشورمان در هنگام بازداشت مشغول تحقیق در مورد ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست بود.

دستگاه قضایی استرالیا قصد داشت دهباشی را به آمریکا تحویل دهد که با پیگیری های مستمر دستگاه دیپلماسی کشورمان انتها حکم آزادی وی صادر شد.

دهباشی متهم بود که بدون سفر به آمریکا اقدام به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته نظامی به وسیله دوبی به ایران نموده است، رادارهایی که برای شناسایی موشک و جنگنده های رادار گریز استفاده می گردد؛ براساس همین اتهام واهی دولت آمریکا خواستار تحویل آقای دهباشی و محاکمه وی در این کشور بود.

دهباشی ضمن رد این اتهام اقدام دستگاه قضایی استرالیا در مورد دستگیری وی به استناد به چند ایمیل مربوط به سال 2008 را یک سوء تفاهم و ناعادلانه بیان کرد که با یاری دستگاه دیپلماسی کشورمان حل و فصل شد.

در همین حال بعضی منابع خبری به نقل از جولی کینگ و مارک فیرکین، نخست وزیر استرالیا از دو شهروند استرالیایی، بازداشت شده در ایران و بازگشت آن ها به کشورشان خبر می دهند.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49536

به "دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی نخبه ایرانی مقیم استرالیا آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید