سیم پیچ های مغناطیسی کوچکی که توانایی تجزیه پلاستیک را در اقیانوس ها را دارند

به گزارش مجله سرگرمی، ذرات پلاستیک موجود در اقیانوس از ستاره های کهکشان راه شیری بیشتر است. اما می توان آنها را تجزیه کرد!

سیم پیچ های مغناطیسی کوچکی که توانایی تجزیه پلاستیک را در اقیانوس ها را دارند

سالانه 14 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس می گردد که 40 درصد آنها در همان سالی که فراوری شده اند وارد آب می شوند. بیشتر پلاستیک ها هرگز به طور کامل تجزیه نمی شوند و فقط به قطعات کوچکتر به نام میکروپلاستیک (5 میلی متر یا کوچکتر) قطعه قطعه می شوند.

پرداختن به مشکل آلودگی ناشی از پلاستیک ها احتیاجمند محدود کردن فراوری آنهاست اما با این حال محققان به دنبال راه هایی برای تمیز کردن پلاستیک ها و میکروپلاستیک ها از اقیانوس ها هستند.

در مطالعه جدید که در مجله Matter منتشر شد، دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانستند نانو کویل های (سیم پیچ) مغناطیسی کوچکی فراوری نمایند که می تواند با ایجاد یک سری واکنش های شیمیایی میکروپلاستیک ها را تجزیه و آنها را به آب و کربن دی اکسید تبدیل کند.

به گفته نویسنده این تحقیق Xiaoguang Duan، اگرچه این روش هنوز در مراحل ابتدایی خود می باشد اما یک راهکار مناسب برای مقابله با یک مشکل جهانی به شمار می رود.

کویل های مغناطیسی کوچک می توانند ریز پلاستیک ها را از بین ببرند.

فناوری نانو به هر چیزی کوچکتر از یک میلیاردم متر یا نیمی از عرض موی انسان باشد اشاره دارد. با این حال، Duan و تیمش توانستند نانو لوله های میکروسکوپی از جنس کربن به شکل فنر تشک درست نمایند. لوله ها از نیتروژن و فلز مغناطیسی منگنز پوشیده شده اند. این دو ترکیب شیمیایی در واکنش با کویل می توانند اکسیژن بسیار واکنش پذیری برای حمله به میکرو پلاستیک ها فراوری نمایند. این فرآیند قطعات پلاستیکی را به ترکیبات نمکی بی ضرر، CO2 و آب تبدیل می نماید.

آن ها این نانو کویل های فراوریی را درون آبی آلوده با میکروپلاستیک قرار دادند و بعد از 8 ساعت شاهد کاهش 30 تا 50 درصدی این آلاینده ها بودند و سپس بعد از اتمام آزمایش کویل ها را با استفاده از یک آهنربا از آب درآوردند.

به گفته Duan این روش همچنان به آزمایش های بیشتری احتیاج دارد اما راهی مناسب برای پاکسازی اقیانوس ها می تواند باشد. اما قطعا بهترین روش برای این مشکل، جلوگیری از آلوده شدن آب ها است.

sciencealert

2121

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37497

به "سیم پیچ های مغناطیسی کوچکی که توانایی تجزیه پلاستیک را در اقیانوس ها را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیم پیچ های مغناطیسی کوچکی که توانایی تجزیه پلاستیک را در اقیانوس ها را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید