شهردار تهران: آیین نامه ها پس از حادثه پلاسکو اصلاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار تهران با بیان این که آموزش های آتش نشانی در رابطه با ساختمان های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این ها مواردی است که بعد از حادثه پلاسکو به وجود آمد، گفت: یکی از تاثیر حضور آتش نشانان در حادثه پلاسکو، اصلاح آیین نامه ها بوده است.

شهردار تهران: آیین نامه ها پس از حادثه پلاسکو اصلاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پیروز حناچی امشب دوشنبه 30 دی در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد حادثه پلاسکو، با تاکید بر عدم برطرف شدن داغ دل خانواده شهدای این حادثه با مسائل اقتصادی، گفت: بعد از شهادت آتش نشانان، شرایط شهر بسیار تغییر نموده و ایمن تر شده است، همچنین شرایط تجهیزات در اختیار سازمان آتش نشانی با قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست. در حادثه پلاسکو فقط سه دستگاه خودروی سنگین با برد ارتفاع بالا داشتیم اما اکنون تعداد این تجهیزات زیاد شده است.

وی اضافه نمود: مطمئناً هیچ فردی نمی خواست حادثه پلاسکو روی دهد اما بعضی مواقع عدم احتیاط ایمنی می تواند حوادثی پیش بیاورد که تا قبل از آن قابل پیش بینی نبوده است. یکی از تاثیرات حضور آتش نشانان در حادثه پلاسکو، اصلاح آیین نامه ها بوده و اکنون سه هزار ساختمان ناایمن در تهران توسط آتش نشانی شناسایی شده است.

شهردار تهران با بیان این که آموزش های آتش نشانی در رابطه با ساختمان های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این ها مواردی است که بعد از حادثه پلاسکو به وجود آمد، اضافه نمود: دو هزار و 880 مدرسه در بحث زلزله آموزش دیدند، همچنین سازمان آتش نشانی تا به امروز 59 شهید تقدیم جامعه نموده است که 16 شهید مربوط به حادثه پلاسکو بود.

وی ادامه داد: می دانم خانواده های شهداء آتش نشان خواسته های خاصی از جمله شهید محسوب شدن دارند که در حال پیگیری هستیم اما اجرای این تصمیم با ما نیست. همچنین مسقف کردن قطعه 50 در بهشت زهراء(س)، صدور کارت ایثارگری توسط شهرداری تهران و طراحی صندلی شهداء در ساختمان پلاسکو از دیگر خواسته های خانواده های این شهیدان است.

در ادامه، شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران نیز گفت: ضمن این که سومین سالگرد شهادت همکاران آتش نشان را گرامی می داریم، باید اشاره کنیم که علی رغم تمام تلخی های این حادثه، اتفاقات خوبی افتاد.

وی ادامه داد: از این جهت که همکاران ما در آتش نشانی فهمیدند که نقاط ضعف هم در آموزش و هم در تجهیزات از کجاست، امروز می توان گفت که تجهیزات هم به جهت انفرادی و هم تجهیزات سنگین آتش نشانی با قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست.

وی با بیان این که ساختمان های بلند و ایمنی ساختمان ها به طور جدی توسط آتش نشانی تعقیب می گردد، گفت: تا به حال حدود 3000 ساختمان بلند در تهران شناسایی شده که به جهت ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفته و پیگیری های لازم اجرا شده است.

شهردار تهران با بیان این که یکی از خروجی های این حادثه اصلاح کدهای ما بوده است، تاکید نمود: کدهای ساختمانی که هم آیین نامه آتش و هم آموزش ها را تحت تاثیر قرار می دهند، تغییر نموده اند. از خصیصه های آن نحوه بهره برداری ساختمان ها است؛ کاربری آن ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. اگر ساختمانی استفاده بی جا با بار بالا و بدون رعایت ایمنی داشته باشد، همکاران من تذکرات لازم را ارائه می نمایند. به خصوص ساختمان های نامتعارف به صورت مضاعف کنترل می شوند.

وی با تاکید بر این که این ها از تاثیرات خون شهدای پلاسکو است، اظهار کرد: بسیاری از این ها قابل محاسبه کردن نیست و به مانند صدقه جاریه است.

حناچی اضافه نمود: یادمان شهدای آتش نشان نیز در ساخت بنای پلاسکو مورد توجه قرار گرفته است.

وی درباره یکی از دستاوردهای حادثه پلاسکو نیز گفت: ساختمان هایی که پیش از اجرایی شدن آیین نامه ها ساخته شده اند، ممکن است که ضوابط آن ها لحاظ نشده باشد، 3000 ساختمانی که به آن ها اشاره شد نیز تعدادی از همان ساختمان ها هستند که پیش از اجباری شدن آیین نامه ها ساخته شده اند. همکاران ما به آن ها اطلاع، آموزش و اخطار می دهند. همچنین بسیاری از تجهیزاتی که در داخل فراوری شده است، پس از حادثه پلاسکو گسترش پیدا نموده است. این ها اقداماتی است که پیش از این محدود بود.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67464

به "شهردار تهران: آیین نامه ها پس از حادثه پلاسکو اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: آیین نامه ها پس از حادثه پلاسکو اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید