ماکرون: به دنبال دیدار با زلنسکی و برگزاری نشست نورماندی هستم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور فرانسه ضمن استقبال از مذاکره با رئیس جمهور جدید اوکراین گفت که آماده است به محض اینکه شرایط مساعد شد، نشستی را در قالب نورماندی درباره بحران اوکراین ترتیب دهد.

ماکرون: به دنبال دیدار با زلنسکی و برگزاری نشست نورماندی هستم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که آمادگی دارد تا زمانی که شرایط فراهم شد، نشستی را در قالب نورماندی ترتیب بدهد.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، ماکرون همچنین گفت که او باید با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور جدید اوکراین مذاکره را آغاز کند.

وی در این مورد در پی نشست بروکسل گفت: من چنین چیزی را می خواهم و زمانی که فرصت مناسب ایجاد گردد، اینکار را خواهم کرد.فرانسه باید ابتکار عمل را بپذیرد. ما (با رئیس جمهور جدید) ارتباط خواهیم داشت. من به زودی با او صحبت خواهم کرد ما مذاکره جدید را آغاز خواهیم کرد که احتمالا میتواند به دیداری منتهی گردد. به محض اینکه شرایط سیاسی مساعد باشد ما نشستی در قالب نورماندی ترتیب خواهیم داد.

21 ماه می (31 اردیبهشت) ماکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو کردند. اقداماتی به منظور اجرای توافق مینسک در پی انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین (جزئیات بیشتر) محور گفت وگوی سران آلمان و فرانسه با رئیس جمهور روسیه بود.

در جریان گفت وگوی مرکل با زلنسکی، دو طرف بر لزوم اجرای توافق مینسک تاکید کردند و تداوم همکاری نزدیک در قالب نورماندی را به نفع طرفین دانستند.

در پی جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین و ناآرامی قسمت های شرقی این کشور، نمایندگان آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه با برگزاری چندین دور نشست خاتمه در مینسک، پایتخت بلاروس در زمینه برقراری آتش بس به توافق رسیدند. همیشه مواردی از نقض آتش بس گزارش شده است. اکنون با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در اوکراین، درباره مذاکره مجدد در این زمینه بحث های مطرح شده است.

انتهای پیغام/م

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25639

به "ماکرون: به دنبال دیدار با زلنسکی و برگزاری نشست نورماندی هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: به دنبال دیدار با زلنسکی و برگزاری نشست نورماندی هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید