آشنایی با میان وعده های کم کالری

به گزارش مجله سرگرمی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیازمند انتخاب میان وعده های مغذی و کم کالری است. این نه تنها به کنترل وزن کمک می کند، بلکه انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن را نیز تأمین می نماید. در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین گزینه های میان وعده کم کالری اما سرشار از مواد مغذی می پردازیم.

آشنایی با میان وعده های کم کالری

برای مطالعه بیشتر با pariha.com: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

1- پاپ کورن

شش پیمانه پاپ کورن مایکروویو شده

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد ولی کم کالری بخورید، استفاده از پاپ کورن، پیشنهاد خوبی است.

بعلاوه این میان وعده دارای اندازه زیادی فیبر است که می تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد.

چربی اشباع شده: 0/5 گرم

سدیم: 220 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

کربوهیدرات: 24 گرم

2- چهارده عدد بادام

هنگامی که به آشپزخانه دسترسی ندارید به اسم مثال زمانی که در ترافیک سنگینی گیر نموده اید و احتیاج به خوردن میان وعده ای سالم دارید می توانید 14 عدد بادام بخورید؛ با این کار بدن شما 98 کالری دریافت خواهد نمود.

بادام ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند و گرسنگی را برای مدت زیادی از شما دور می نمایند.

چربی اشباع شده: 0/63 گرم

سدیم: 0 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

3- سیب پخته شده

سیب ها یکی از سالم ترین میان وعده ها به تعداد می فرایند و به روش های زیادی می توان از آن ها استفاده کرد. یکی از این روش ها پختن آن است.

سیب پخته شده دارای همان اندازه فیبر و ویتامینی است که در سیب تازه وجود دارد. اگر می خواهید سیب شما خوشمزه تر گردد می توانید روی آن اندازهی پودر دارچین بریزید بدون آن که هیچ کالری به آن اضافه گردد.

چربی اشباع شده: 0 گرم

سدیم: 2 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

4- سه چهارم پیمانه قطعات یخ زده انبه

قطعات یخ زده انبه را هم به صورت بسته بندی شده و آماده و هم به صورت خانگی می توانید تهیه کنید. استفاده از این میان وعده راه مناسبی برای درفت بتاکاروتن است . سه چهارم پیمانه از قطعات انبه یخ زده دارای فقط 90 کالری است و 60 درصد از احتیاج روزانه بدن به ویتامین C را رفع می نماید.

چربی اشباع شده: 0 گرم

سدیم: 0 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

5- برش های سیب با کره بادام زمینی

لایه نازکی از کره بدون نمک بادام زمینی را روی سه چهارم پیمانه برش سیب بمالید. مراقب باشید بیش از دو قاشق چای خوری کره بادام زمینی روی برش ها نمالید. این میان وعده دارای 90 کالری است.

چربی اشباع شده: 0/8 گرم

سدیم: 2 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

6- ماست با مغز تخمه آفتابگردان

یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را درون نصف پیمانه ماست بدون چربی بریزید. مغزها دارای 19 کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمن شوید مغزهایی که استفاده می کنید بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب اندازه سدیم بدنتان هستید.

چربی اشباع شده: 0/26 گرم

سدیم: 0 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

7- بیست عدد پسته

از اندازه چربی زیاد موجود در پسته نترسید چرا که بیشتر این چربی ها اشباع نشده و یا چربی های خوب برای بدن هستند. با خوردن 20 عدد پسته تنها 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده دریافت کنید. پسته ها سرشار از پروتئین، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند. بهتر است پسته ها را یا به صورت خام و یا بوداده بدون نمک بخورید.

چربی اشباع شده: 0/8 گرم

سدیم: 0 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

8- موز یخ زده با ماست

اگر در پی راهی ابتکاری برای اضافه کردن میوه به رژیم غذایی خود هستید موز یخ زده با ماست پیشنهاد خوبی خواهد بود. موزها را پوست کنده و آن ها را به دو نیم تقسیم کنید و اندازهی ماست روی آن ها بمالید سپس یک عدد چوب بستنی را درون هریک فرو کنید و درون فریزر قرار دهید. پس از این که موزها منجمد شدند آن ها را از فریزر بیرون آورید و آن را با میل بخورید. هر نصف موز چوب دار، کمتر از 80 کالری دارد.

چربی اشباع شده: 0/35 گرم

سدیم: 3 میلی گرم

کلسترول: 7 میلی گرم

9- یک پیمانه انگور

انگورها دارای اندازه زیادی آب هستند و یک پیمانه پر از انگور فقط 62 کالری دارد. آب درون انگورها به شما یاری می نماید تا احساس سیری کنید. انگورها سرشار از ویتامین K و منگنز و اندازهی فیبر هستند. خوردن تازه یا یخ زده آن خواص فوق العاده ای دارد.

چربی اشباع شده: 0/1 گرم

سدیم: 2 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

نکات تکمیلی:

  1. اهمیت خوردن میان وعده های سالم: میان وعده های سالم می توانند از افت قند خون و احساس گرسنگی شدید جلوگیری کنند، که این امر می تواند به پیشگیری از پرخوری و انتخاب های ناسالم غذایی کمک کند.
  2. انتخاب میان وعده های سرشار از پروتئین و فیبر: میان وعده هایی مانند بادام، پسته، ماست و پروتئین های گیاهی می توانند احساس سیری را افزایش دهند و از گرسنگی زودهنگام جلوگیری کنند.
  3. ترکیب میان وعده های میوه و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. ترکیب آنها با منابع پروتئین یا چربی های سالم می تواند یک میان وعده کامل و ارضاکننده را فراهم کند.
  4. استفاده از ادویه ها و چاشنی های سالم: افزودن ادویه هایی مانند دارچین، زردچوبه یا آویشن می تواند طعم میان وعده را بهبود بخشد، بدون افزودن کالری زیاد.
  5. آماده سازی میان وعده ها از قبل: آماده سازی و بسته بندی میان وعده های سالم از قبل می تواند به شما کمک کند تا در لحظات گرسنگی، از گزینه های ناسالم دوری کنید.
  6. توجه به اندازه پرشن: هنگام انتخاب میان وعده ها، به اندازه پرشن توجه کنید تا از مصرف بیش از حد کالری جلوگیری شود.

سخن پایانی:

انتخاب میان وعده های سالم و کم کالری می تواند به حفظ سلامت و تناسب اندام شما کمک شایانی کند. با آگاهی از گزینه های مختلف و برنامه ریزی از قبل، می توانید از مزایای این میان وعده های سالم بهره مند شوید و به اهداف تغذیه ای و سلامتی خود نزدیک تر شوید.

انتشار: 15 فروردین 1403 بروزرسانی: 15 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159674

به "آشنایی با میان وعده های کم کالری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با میان وعده های کم کالری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید