کشف رایانه ای که بعد از 30 سال هنوز کار می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، یک استاد دانشگاه در نیویورک بعد از آنالیز وضعیت و شرایط رایانه قدیمی اپل خود متوجه شد که این رایانه بعد از 30 سال سالم بوده و کار می نماید.

کشف رایانه ای که بعد از 30 سال هنوز کار می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی ان ان، یک استاد دانشگاه در نیویورک بعد از آنالیز وضعیت و شرایط رایانه قدیمی اپل خود متوجه شد که این رایانه بعد از 30 سال سالم بوده و کار می نماید.

جان پفاف می گوید این رایانه حدود سه دهه در اتاق زیرشیروانی منزل والدین وی قرار داشته و او از روشن شدن و کار کردن آن شگفت زده شده است.

جان پفاف در این مورد گفته است: من یک دیسک بازی قدیمی را در این رایانه گذاشتم و کوشش کردم یک بازی قدیمی ذخیره شده را مجددا اجرا کنم. این کار بعد از گذشت سی سال ممکن بود. زمانی که این فرد بازی مذکور را برای آخرین بار بر روی دیسک ذخیره نموده بود، تنها ده سال سن داشت.

رایانه Apple IIe سومین رایانه از سری رایانه های Apple II است که اولین بار در سال 1983 عرضه شد. رایانه یادشده برای اولین بار مجهز به صفحه کلیدی بود که با استفاده از هر کلید آن امکان تایپ حروف کوچک و بزرگ وجود داشت. همچنین کلیدهای شیفت و کپس لاک به وسیله Apple IIe معرفی گردید. فراوری رایانه مذکور در سال 1993 متوقف شد.

بازی ذخیره شده ای که بعد از سی سال بر روی رایانه مذکور اجرا شد، Adventureland نام دارد. این بازی با فرامین متنی اجرا می گردد و برای اولین بار با استفاده از ریزرایانه ها در سال 1978 در دسترس علاقمندان نهاده شد. طراح این بازی فردی به نام اسکات آدامز بود.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12988

به "کشف رایانه ای که بعد از 30 سال هنوز کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف رایانه ای که بعد از 30 سال هنوز کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید