کنفرانس بزرگ کشورهای عضو آمریکای لاتین در برلین برگزار می شود

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه آلمان به منظور گسترش همکاری های بین برلین و کشورهای آمریکای لاتین کنفرانس وزرای امور خارجه این کشورها را در برلین برگزار می کند.

کنفرانس بزرگ کشورهای عضو آمریکای لاتین در برلین برگزار می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ژنرال آنسایگر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان می خواهد روابط طولانی مدت با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را با برگزاری یک کنفرانس بزرگ در برلین احیا کند. برای این منظور وی بیش از 20 وزیر امور خارجه از این کشورها را به برلین دعوت کرده است.

هایکو ماس، قبل از شروع این دیدار شرح داد که هدف ما این است که روابط بین کشورها را به سطح جدیدی ارتقاء دهیم. ونزوئلا تنها کشور این منطقه است که به این کنفرانس دعوت نشده است. برلین بر این باور است که مبارزات قدرتی بین رئیس جمهور این کشور و مخالف وی خان گویدو نباید نقشی را در این نشست داشته باشد.

هایکو ماس در ماه آوریل این دیدار را با سفری به برزیل، کلمبیا و مکزیک آماده سازی کرده بود.

برگزاری نشست آمریکای لاتین در برلین اهداف زیادی را دنبال می کند که عبارتند از:

  • مناسبات اقتصادی بین دو کشور باید احیا شود. تجارت با آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب تنها 2.6 درصد تمام حجم مبادلات تجاری آلمان را شامل می شود. این در حالی است که چین مناسبات اقتصادی خود با این کشورها را گسترش می دهد.
  • همکاری های سیاسی در نهادهای بین المللی بین طرفین باید گسترش یابد. اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب با 62 کشور تقریبا یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می دهند. ماس در منطقه به دنبال متحدانی برای تشکیل ائتلاف چند جانبه خود است که با آن می خواهد به پوپولیسم و ناسیونالیسم روزافزون واکنش نشان دهد.
  • یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست این است که جنایات خشونت بار در آمریکای لاتین باید کاهش یابد. حدود یک سوم از تمام قتل های دنیا در این منطقه که فقط 8 درصد جمعیت دنیا را دارا است اتفاق می افتد.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25522

به "کنفرانس بزرگ کشورهای عضو آمریکای لاتین در برلین برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس بزرگ کشورهای عضو آمریکای لاتین در برلین برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید