گوشت خارجی نهایتا کیلویی 29 هزار تومان، لغو مجوز گران فروشان

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر کشاورزی اعلام نمود: گوشت منجمد گوساله حداکثر باید کیلویی 29 هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد و اگر تخلف و گرانفروشی از واردکننده ای سر بزنند، دیگر به او مجوز واردات نمی دهیم.

گوشت خارجی نهایتا کیلویی 29 هزار تومان، لغو مجوز گران فروشان

به گزارش خبرنگاران، قیمت گوشت قرمز در ماه گذشته در بازار روند افزایشی داشته و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به دوم شهریور ماه امسال هر کیلوگرم گوشت قرمز گاو و گوساله بی استخوان 55 هزار و 311 تومان به طور متوسط در سطح شهر تهران فروخته گردیده است که نسبت به هفته مشابه ماه قبل 15.5 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 36.7 درصد افزایش قیمت را تجربه نموده است.

در این باره علی اکبر مهرفرد - معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی - به خبرنگاران گفت: ارز مورد احتیاج واردات گوشت منجمد گوساله با نرخ 4200 تومانی تامین گردیده و واردنمایندگان بر این اساس مجاز هستند هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد گوساله را حداکثر 27 هزار تومان بفروشند و براساس توافقی که بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان انجام گردیده است قیمت این محصول پروتئینی حداکثر باید 29 هزار تومان برای مصرف نمایندگان باشد و کسانی که خارج از آن عمل نمایند، تخلف نموده و دستگاه های نظارتی با آن برخورد می نمایند.

عرضه گوشت های وارداتی در میادین تره بار و فروشگاه های زنجیره ای

وی با بیان این که مردم باید متخلفان در این زمینه را به دستگاه های نظارتی معرفی نمایند، اضافه کرد: مسئولیت کسانی که به عنوان واسطه در این بازار عمل می نمایند از نظر هزینه برعهده واردنمایندگان است؛ بنابراین باید آنها افراد امین خود را برای این کار انتخاب نمایند تا مقررات و قوانین در این زمینه به خوبی اجرایی گردد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت: کسانی که در این میان تخلف شان محرز گردد دیگر به انها اجازه واردات داده نخواهد شد. البته تخلفاتی در این زمینه شناسایی و به دستگاه های نظارتی معرفی گردیده اند.

افزایش واردات گوشت و دپوی محصول در بنادر کشور

مهرفرد با بیان این که در امسال 44 هزار تن گوشت منجمد گوساله وارد گردیده است که از نظر میزان و ارز اختصاص یافته گردیده بیش از بازه زمانی مشابه در سال گذشته است، اظهار کرد: شبکه توزیع این محموله ها به ترتیب اولویت میادین میوه و تره بار، تعاونی ها، فروشگاه های زنجیره ای و مصرف نمایندگان عمده مانند پادگان ها، بیمارستان ها و نماینده اتحادیه رستوران داران است که مدیریت و نظارت بر این بازار تا اطلاع ثانوی به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار گردیده است که با همکاری انجمن واردنمایندگان فرآورده های خام دامی انجام می گردد.

وی اظهار داشت: همه سردخانه ها مکلف هستند موجودی گوشت منجمد خود را شامل نام صاحب کالا، میزان موجودی و نوع قطعات گوشت به شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان اعلام نمایند. همچنین یکی از تعهدات واردنمایندگان این است که با قیمت مشخص گردیده شبکه های توزیع را تامین نمایند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هیچ مشکلی از نظر تامین گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: میزان زیادی گوشت منجمد گوساله در بنادر کشور وجود دارد که مقرر گردیده با همکاری بانک مرکزی به زودی ارز آنها پرداخت و ترخیص انجام گردد که البته با دیگر دستگاه های متولی از جمله گمرک و سازمان دامپزشکی نیز هماهنگی های لازم صورت می گیرد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1665

به "گوشت خارجی نهایتا کیلویی 29 هزار تومان، لغو مجوز گران فروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت خارجی نهایتا کیلویی 29 هزار تومان، لغو مجوز گران فروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید