ییلاق سیلوانا ، لطفاً بیایید نرویم!

به گزارش مجله سرگرمی، درختانی نظیر سیب وحشی، گلابی وحشی،گردو، بادام وحشی، سنجد و... همه و همه از زیبایی های بی نظیر ییلاق سیلوانااست. آیا به سرزمین آلیس سفر نموده ایم؟ آلیس در سرزمین عجایب؟!

ییلاق سیلوانا ، لطفاً بیایید نرویم!

از مناطق ییلاقی چه می خواهیم؟ زیبایی؟ طبیعت بکر؟ جایی برای کمپ زنی؟ روشن کردن آتش؟ چرخاندن زغال های گُرگرفته برای چاق کردن قلیان؟ دریافت ماهی با چوب و چماق کباب کردن آن؟خوردن پرتقال در طبیعت و انداختن پوست آن در آتش؟ آره، چون نمی خواهیم جنگل را کثیف کنیم، پوست ها را در آتش می اندازیم تا دود گردد و بترکد و بمیرد. اصلاً هیچ کدام. ما بسیار دوستدار طبیعتیم، نهایت سیگاری روشن کنیم و ته سیگارمان را هم با پا له کنیم تا ییلاق یک وقت خدایی ننموده آتش نگیرد.

می آیید ییلاق نرویم؟ می آیید ته مانده لیوان چایی مان را نپرانیم داخل سبزه ها؟ به خدا جاهایی مثل ییلاق سیلوانا حیفند، حیفند که این بلاها را سرش بیاریم. حیف است سبزه هایش را زیر پای آفرودهای مان له و میخ های بلند چادرمان را، آن میله های زمخت و سرد را در زمینش فرو کنیم.

اصلاً ییلاق سیلوانا کجاست؟

در جنوب غربی استان آذربایجان غربی و در فاصله 30 کیلومتری غرب ارومیه، در دامنه ارتفاعات بلند مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه واقع شده است. ییلاق سیلوانا از شرق به شهر ارومیه و از غرب با شهر شمزینان ترکیه و از شمال با شهر سرو وَ از سمت جنوب در داخل کشور با منطقه دشتبیل شهرستان اشنویه، محدود می گردد. با چشمه ها و دریاچه هایی که از آب شدن طبیعی برف ارتفاعات به وجود آمده، آخی. منطقه ای بکر و بسیار زیبااست.

زمین های آبی و دیمی مستعد در منطقه، آب های فراوان زیرزمینی و جاری، اقلیم کوهستانی، بارندگی مناسب سالیانه، طبیعت زیبا و همواره سرسبز و باغ هایی همچون سیب، گلابی، گردو، زردآلو، گیلاس، آلوچه، هلو، به و همچنین درختانی نظیر سیب وحشی، گلابی وحشی، بوتهٔ سماق، گردو، بلوط، زالزالک، بادام وحشی، سنجد و… همه و همه از زیبایی های بی نظیر ییلاق سیلوانااست. نکند به سرزمین عجایب سفر نموده ایم؟ همانجا که بی نهایت زیبایی های شگفت داشت… آلیس در سرزمین عجایب؟!

سیلوانا با اکسیژن خالص

منطقه سیلوانا به عنوان یکی از 19 منطقه دنیا که دارای اکسیژن خالص است؛ یکی از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی و حتی ایران. کلمه سیلوانا یا سیلوانه، کلمه ای است که ریشه ایتالیایی دارد، به معنی بهشت و در لغت به معنی جنگل و بیشه سبز است. منطقه ای بکر و بسیار زیبا با دریاچه های کوچک در پای کوه ها، رودخانه ها و آبشارهایی که در این منطقه ییلاقی سرازیر هستند، سرزمینی به صورت تکه ای از بهشت که هرکس پای در این سرزمین می گذارد، مات و مبهوت از زیبایی هایش می گردد و هر بار که به آنجا سفر کنی، انگار برای نخستین بار است که آن را می بینی و مکان ها و زیبایی ها را کشف می کنی. ییلاق سیلوانا حیف است.

اما:

این منطقه در 4 شهریور 1394 شهر پاراگلایدر و مسابقات ملی پاراگلایدر در این منطقه و در سایت پروازی کاوه خلیل ارومیه برگزار گردید و در این مسابقات 250 خلبان زن و مرد به مدت 3 روز با هم به رقابت پرداختند.

از ویژگی های ییلاق سیلوانا فراوری مرغوب ترین عسل طبیعی در ایران است که توسط زنبورداران این منطقه انجام می گردد. صنایع دستی منطقه شامل فرش، گلیم، جاجیم، کلاه و جوراب پشمی و نیز انواع فراورده های لبنی مانند ماست، پنیر، کره، روغن حیوانی و پشم از محصولات دامی اشاره نمود. همچنین، عکس های کارت پستالی تان را در این منطقه ثبت خواهید کرد.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66418

به "ییلاق سیلوانا ، لطفاً بیایید نرویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق سیلوانا ، لطفاً بیایید نرویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید