4 جشن مهم در ترکیه, جشن های ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، 4 جشن مهم در ترکیه که باید بدانید : جشن های زیبای ترکیه و معنای آنها

همه ساله در کشور زیبای ترکیه مراسمات زیادی جشن گرفته می گردد که برای مردمان مهربان ترک این سرزمین این مراسمات بادبودی از تاریخ و اتفاقات ملی و مذهبی می باشد. از جشن روز ملی ترکیه گرفته تا جشنی که در آخر ماه رمضان به مناسب خاتمه ماه مبارک رمضان می گیرند. در ادامه با مهم ترین تعطیلات و جشن های ترکیه بیشتر خواهید فهمید. اگر سفر شما با یکی از ایام تعطیلات خاص ترکیه تلاقی پیدا کرد حتما در در کنار تماشای اماکن دیدنی ترکیه، در جشن های ترکیه هم شرکت کنید. خوب چه بهتر که معنای جشن ملی و دیگر جشن های ترکیه را بدانید و برای همسفران خود هم در طول سفر تعریف کنید.

4 جشن مهم در ترکیه, جشن های ترکیه

1. حاکمیت ملی و روز کودک از جشن های مهم ترکیه

هر سال در 23 آوریل، ترکیه جشن حاکمیت ملی و تعطیلات بچه ها را برگزار می نماید، همان گونه که از اسمش پیداست، این رویداد دارای اهمیت مضاعف و بسیار زیادی است. این تعطیلی نه تنها به تأسیس مجمع ملی عالی ترکیه در سال 1920 اشاره می نماید، هدیه ای به بچه ها کشور به وسیله آتاتورک، بنیانگذار و نخستین رئیس جمهور ترکیه، هم می باشد. این تعطیلی، روزی شاد برای بچه های است که در طول جنگ خانواده های خود را از دست داده اند، این روز در طی سالیان به مجموعه ای از رویدادهای جشنی تبدیل شده است و بچه ها سراسر دنیا در آن حضور دارند.

2. روز یادبود آتاتورک و روز جوانان و ورزش یکی از جشن های مهم ترکیه

یکی دیگر از تعطیلات ترکیه که به دو علت حائز اهمیت است، یادبود آتاتورک و روز جوانان و ورزش است که هر ساله در روز 19 ماه می برگزار می گردد، این مناسبت، زمان فرود آتاتورک در سامسون در 19 می سال 1919 را گرامی داشته و آغاز جنگ استقلال ترکیه را نشان می دهد.نام این مراسم جوانان و ورزش است، زیر اولین مراسم در استادیوم فنرباغچه در سال 1935 برگزار گردید، از این رو، تصمیم بر این شد که در برگزاری و بزرگداشت این روز تاریخی از فعالیت های ورزشی و رویدادهای جوانان استفاده گردد.

3. روز پیروزی یکی از جشن های مهم ترکیه

ظفر بایرامی (روز/ تعطیلات پیروزی)، هر سال در 30 آگوست برگزار می گردد، این رویداد یک جشن ملی است و به علت پیروزی نبرد دوملیپ یار Dumlupynar در آخرین نبرد در طول جنگ های یونان-ترکیه در سالهای 1919 و 1922 به اسم بخشی از جنگ استقلال ترکیه برگزار می گردد.

4. روز جمهوری یکی از جشن های مهم ترکیه

یکی دیگر از مهمترین تعطیلات ملی ترکیه هر ساله در 29 اکتبر برگزار می گردد و یادبود اعلامیه جمهوری ترکیه در سال 1923 است. باید بدانید که بزرگترین جشن ها در این روز برگزار می شوند و پرچم ترکیه و عکس آتاتورک در سراسر کشور نصب شده و آتش بازی معروفی در استانبول هم انجام می گردد. به شما توصیه می کنیم که به چشم انداز مراسم آتش بازی استانبول را که بر تنگه بسفر منعکس می گردد از دست ندهید.

pariha.ir: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

مجله 90 جعبه: مجله 90 جعبه، مجله تفریحی و آموزشی و سرگرمی

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152833

به "4 جشن مهم در ترکیه, جشن های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جشن مهم در ترکیه, جشن های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید