5 نامزد دموکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی ماندند

به گزارش مجله سرگرمی، با کناره گیری یکی دیگر از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، تعداد نامزدهای باقی مانده این حزب در رقابت های انتخاباتی به پنج نفر کاهش یافته است.

5 نامزد دموکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی ماندند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با کناره گیری امی کلوبوچار سناتور ایالت مینه سوتا از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020، عملا تعداد نامزدهای دموکرات در رقابت های انتخاباتی به پنج نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت که پیشتازی خوبی نسبت به سایر نامزدهای دموکرات در نظرسنجی ها و انتخابات مقدماتی این حزب در برخی ایالت ها کسب کرده است، برای دومین بار شانس خود را برای رسیدن به کاخ سفید آزمایش می کند.

سندرز پیروز به پیروزی در انتخابات مقدماتی ایالت های نیوهمپشایر و نوادا شده و در ایالت آیوا نیز با اختلاف ناچیزی نسبت به بوتجج در جایگاه دوم قرار گرفت. وی در انتخابات ایالت کارولینای جنوبی نیز پس از جو بایدن قرار گرفته است.

سندرز در رقابت های انتخاباتی اخیر نقدها شدیدی را نسبت به سیاست ها و عملکرد دولت ترامپ مطرح کرده است.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز دیگر نامزد حزب دموکرات است. وی مدعی است که سابقه 40 ساله اش در نهادهای دولتی آمریکا شانس او را برای پیروزی و غلبه بر ترامپ در انتخابات نوامبر افزایش می دهد.

ولی عملکرد ضعیف وی در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر و آیوا موجب سرخوردگی اش شده و به جایگاه وی لطمه وارد کرده است. با این حال کمپین انتخاباتی بایدن بر این باور است که انتخابات نوادا و کارولینای جنوبی بهتر می تواند توانایی و شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آینده را معین کند.

مایکل بلومبرگ 77 ساله شهردار سابق نیویورک در ماه نوامبر نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرد. بلومبرگ همه تلاش و توجه خود را برای پیروزی در انتخابات مقدماتی کالیفورنیا ، تگزاس و فلوریدا معطوف کرده است.

وی هشتمین سرمایه دار بزرگ آمریکایی در رتبه بندی فوربس است با 53.4 میلیارد دلار ثروت. وی طی سالهای 2002 تا 2013 شهردار نیویورک بوده است.

الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست در نظرسنجی های اولیه در جایگاه خوبی قرار داشت ولی در ماه های بعدی و نزدیک به برگزاری انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، میزان محبوبیتش به شدت کاهش یافت.

وی که از منتقدان جدی وال استریت است، سیاست های پوپولیستی مثل مقابله با فساد مالی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و وعده تغییرات اساسی و بزرگ را داده است.

تولسی گابارد نماینده زن کنگره از هاوایی نخستین هندوی آمریکایی است که پیروز به کسب کرسی در مجلس نمایندگان شده است. وی مهمترین اولویت برنامه های خود را سیاست های ضد جنگ اعلام کرده است. علی رغم عملکرد ضعیفش در انتخابات مقدماتی برخی ایالتها، وی همچنان قصد دارد به رقابت های انتخاباتی ادامه دهد.

این در شرایطی است که پیت بوتجج شهردار سابق ساوث بند اعلام کرده است که قصد دارد در رقابت های انتخاباتی حزب دموکرات از جو بایدن حمایت کند. یکی از مشاوران ارشد بوتجج به تازگی تصمیم وی برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی را اعلام کرده است.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74066

به "5 نامزد دموکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نامزد دموکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید